آیین دادرسیآیین دادرسی کیفری

پلیس امنیت اخلاقی | وظایف پلیس امنیت اخلاقی چیست؟

آیا با پلیس امنیت اخلاقی آشنایی دارید و می‌‌دانید وظایف آن‌ها چیست؟ امنیت اخلاقی، در واقع محافظت از جامعه در برابر آسیب‌ها به ارزش‌ها و مشکلات اخلاقی است. پلیس امنیت اخلاقی نیز وظیفه حفظ نظم و امنیت‌اخلاقی در جامعه را دارد. مثلاً بر مسئله پوشش و حجاب نظارت می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی پلیس امنیت‌اخلاقی خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

پلیس امنیت اخلاقی کیست ؟

پلیس امنیت اخلاف یکی از زیرمجموعه‌های پلیس اطلاعات و امنیت است. این مجموعه به جهت محافظت از ارزش‌های اخلاقی جامعه فعالیت می‌نمایند. وظایف مختلفی بر عهده پلیس امنیت‌اخلاقی است. این وظایف شامل مبارزه با فساد و ناامنی‌های اخلاقی اجتماعی، مبارزه با فحشا و … می‌شود. پلیس وظایف خود را در چهارچوب قوانین به اجرا می‌گذارد.

از جمله موارد ناامنی اخلاقی و فساد اجتماعی می‌توانیم. به؛ تجارت زنان، همجنس بازی، فحشا در سطح جامعه، مجالس لهو و لعب، مانکن‌های زنده، بدحجابی، استعمال مشروبات الکلی و فساد در محیط آموزشی اشاره نمود.

پیامک پلیس امنیت اخلاقی و کدهای تخلف

در مواردی مثل تخلف اخلاقی در خودرو برای فرد خاطی یا صاحب خودرو پیامک ارسال می‌شود. پیامک‌های ارسالی شامل کدهای تخلفی هستند. این کدها 14، 15، 16، 18، 17، 33 و 35 هستند. هر یک از این کدها معنی خاص خود را دارد. فردی که یکی از این کدهای تخلفی را به صورت پیامک دریافت کرده باید به پلیس مراجعه نماید. فرد خاطی با مراجعه به پلیس باید جهت عدم تکرار تخلف تعهد کتبی ارائه نماید. در صورتی که تخلف مجددا تکرار شود فرد خاطی مشمول جریمه نقدی خواهد شد. همچنین در صورت ادامه تخلف خودرو فرد توقیف می‌گردد.

معنی کدهای تخلف

همان‌طور که شاره کردیم پلیس امنیت اخلاقی برای متخلفین پیامکی شامل کدهای تخلفی ارسال می‌کند. که این کدها شاکل؛ 14، 15، 16، 18، 17، 33، 35 می‌شود. هرکدام از کدهای ارسال شده توسط پلیس امنیت اخلاقی اشاره به یک تخلف دارد. معنی هر یک از این کدها به شرح زیر می‌باشد.

  • دو کد 14 و 15 مربوط به کشف حجاب در خودرو می‌باشد.
  • کد 16 برای افرادی که در خودرو پوشش نامناسب و روابط نامشروع داشته اند ارسال می‌شود.
  • در صورت رویت حیوان خانگی در خودرو و ایجاد آلودگی صوتی توسط خودرو کد 17 ارسال می‌شود.
  • تردد مستمر یا همان دور دور کردن با خودرو نیز تخلف است و کد 18 به همین منظور است.
  • ارسال کد 33 و 35 از جانب پلیس امنیت اخلاقی به منظور استعمال دخانیات و روزه‌خواری در ملأعام است.

برای آشنایی با مجازات های مصرف مشروبات الکلی کلیک کنید.

مدارک لازم برای ارائه به پلیس امنیت اخلاق

در مطالب بالا اشاره کردیم؛ که پلیس امنیت اخلاقی در صورت مشاهده تخلفات اخلاقی در جامعه به متخلف به صورت ارسال پیامک و کدهای تخلفی تذکر می‌دهد. فرد خاطی برای ارائه تعهد کتبی جهت عدم تکرار تخلف موظف به مراجعه به پلیس امنیت اخلاقی می‌باشد. شما باید جهت مراجعه به مرکز پلیس باید مدارکی را مهیا نمایید.

مدارکی که باید هنگام مراجعه به مرکز پلیس امنیت اخلاقی مهیا نمایید. عبارت از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد، اصل مدارک ماشین و کد موجود در پیامک ارسال شده، هستند. در صورتی که برای اولین بار از جانب پلیس امنیت اخلاق برای شما پیامک ارسال شد. می‌توانید در مدت 15 تا 20 روز به کلانتری مربوطه مراجعه نمایید. و با ارائه تعهد کتبی، جریمه و توقیف خودرو انجام نمی‌گیرد. در صورت تکرار تخلف و ارسال مجدد پیامک توسط پلیس امکان توقیف خودرو به مدت 1 الی سه هفته وجد دارد.

توصیه‌های قبل از مراجعه به پلیس امنیت اخلاق

پیش از مراجعه به پلیس بهتر است خلافی خودرو را به کاملا تسویه نمایید. تمام مدارک ماشین اعم از کارت خودرو، بیمه‌نامه و گواهی‌نامه خود را همراه خود ببرید. پیش از ساعت 6 عصر به مرکز پلیس مراجعه کنید. سعی کنید پیش از مراجعه به پلیس و رفع مشکل مسافرت نروید. زیرا امکان دارد خودرو متخلف در شهر دیگر توقیف گردد. برای مراجعه به پلیس نیز یا مالک خودرو یا وکیل وی باید اقدام نمایند.

اعتراض به پیامک پلیس امنیت اخلاقی

گاهی ممکن است افراد نسبت به پیام ارسالی توسط پلیس امنیت اخلاقی معترض باشند. افراد ممکن است ادعا نمایند، که پیام ارسالی به اشتباه برای آنها ارسال شده است. در این شرایط فرد معترض می‌تواند به مرکز پلیس مراجعه نماید. با دریافت فرم اعتراض آن را تکمیل نمایند. و بدین ترتیب اعتراض خود را به پیامک تخلف ارسال شده در مرکز پلیس امنیت اخلاقی به صورت کتبی ثبت نمایند. برای آشنایی بیشتر با نحوه رفع شکایت و اعتراض به جرم کشف حجاب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

پلیس امنیت‌اخلاقی کیست ؟

پلیس امنیت‌اخلاقی یکی از زیرمجموعه‌های پلیس اطلاعات و امنیت است که به جهت محافظت از ارزش‌های اخلاقی جامعه فعالیت می‌نمایند.

کدهای پیامکی تخلف پلیس امنیت اخلاقی چیست ؟

پیامک‌های ارسالی پلیس امنیت‌اخلاق شامل کدهای تخلفی هستند این کدها 14، 15، 16، 18، 17، 33 و 35 می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره