خانوادهطلاق

عده طلاق رجعی | مدت زمان عده زنان مختلف – حقوق و تکالیف زوجین در زمان عده

طلاق یکی از عواملی است که باعث خلل و آسیب وارد کردن به زندگی زوجین می‌شود که طی انجام آن ممکن است برخی از زوجین دچار آسیب‌های شدید روحی شوند. طلاق انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کدام تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه قصد داریم در مورد طلاق رجعی و مدت زمان عده آن توضیحاتی را ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

طلاق رجعی چیست ؟

طلاق رجعی به طلاقی گفته می‌شود که طی انجام آن شوهر می‌تواند تا قبل از تمام شدن مدت زمان ‌‌عد‌ه همسرش دوباره برای ادامه زندگی با او اقدام کند و زندگی مشترک با زن را از سر گیرد. در‌‌‌ این نوع طلاق مرد می‌بایست در صورت پشیمانی از طلاق قبل از تمام شدن مدت ‌‌عد‌ه زن به زندگی بازگردد در غیر‌‌‌ این صورت می‌بایست دوباره با او عقد کند. چنانچه مرد بخواهد که در مدت زمان ‌‌عد‌ه به زندگی مشترکش با زن بازگردد دیگر نیازی به ازدواج مجدد با او نخواهد داشت.

عده طلاق رجعی برای زنان با شرایط مختلف چگونه است ؟

زن حق ندارد در مدت عده طلاق رجعی با دیگری عقد نکاح منعقد کند. مدت زمان ‌‌عد‌ه در طلاق رجعی برای هر فرد متفاوت خواهد بود و با توجه به شرایط او معین می‌شود. مدت زمان ‌‌عد‌ه در طلاق رجعی برای زنان مختلف به شرح زیر است:

زنان معمولی

زنان با شرایط معمولی برای سپری شدن مدت زمان ‌‌عد‌ه می‌بایست ۹۰ روز صبر نمایند‌. در‌‌‌ این نود روز زن می‌بایست سه بار دچار عادت ماهیانه شود و پس از پاک شدن زن از بار سوم عادت ماهیانه‌‌‌اش مدت زمان عد‌ه او به پایان رسیده است.

زنان یائسه

زن یائسه عده ندارد و طلاق او در هر صورت بائن است و مرد حق بازگشت در مدت عده را ندارد و چنانچه مرد بخواهد دوباره با همسرش باشد باید عقد نکاح جدیدی منعقد کند.

عده طلاق رجعی زنان باردار

چنانچه مردی زن باردار را طلاق دهد و این طلاق رجعی باشد زن می‌بایست ‌‌عد‌ه نگه دارد. ‌‌عد‌ه‌‌‌ اینگونه زنان تا به دنیا آمدن نوزاد ادامه می‌یابد و همین که وضع حمل کنند مدت زمان ‌‌عد‌ه آن‌ها نیز به پایان رسیده است.

سوالات متدوال

طلاق رجعی چیست ؟

طلاقی است که طی انجام آن مرد می‌تواند قبل از تمام شدن مدت ‌‌عد‌ه زن دوباره به زندگی مشترک بازگشته و زندگی زناشویی را از سر گیرد.

مدت زمان ‌‌عد‌ه زنان یائسه در حین طلاق رجعی چقدر است ؟

سه ماه.

مدت زمان ‌‌عد‌ه زنان باردار در طلاق رجعی چقدر است ؟

در طلاق رجعی مدت زمان ‌‌عد‌ه زنان باردار پس از وضح حمل آن‌ها تمام می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مدت زمان ‌‌عد‌ه در طلاق رجعی به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه‌‌‌ این سایت بهره مند گردید. مرکز وکیل دات کام شما عزیزان را در حل انواع پرونده‌های حقوقی خود یاری می‌نماید. از بهترین خدمات‌‌‌ این مرکز می‌توان به حل انواع پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره‌های حقوقی حضوری و تلفنی اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عده طلاق رجعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عده طلاق رجعی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره