سایر عقودعقود و قرارداد ها

موارد عزل مدیر ساختمان | بررسی پایان یافتن کار مدیر یا عزل او

موارد عزل مدیر ساختمان چیست؟ مدیریت یک ساختمان باعث می‌شود که تمامی ساکنین قوانین را به خوبی بدانند و از انجام وظایف خود در قبال ساختمان سر باز نزنند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد مدیر ساختمان و مواردی که باعث عزل او می‌شوند توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مدیر ساختمان به چه کسی گفته می‌شود‌ ؟

امروزه به دلیل اینکه تعداد ساختمان‌های چند طبقه بسیار زیاد شده است می‌بایست برای هر ساختمان یک مدیر لایق انتخاب کرد تا او ساکنین ساختمان را ملزم ‌به انجام قوانین ساختمان نماید.

مدیر ساختمان کسی است که تمام امور ساختمان مانند تعمیرات، پرداخت شارژ و‌‌… را انجام می‌دهد و هزینه این کار‌ها را از ساکنین دریافت‌ خواهد ‌نمود. مدیر ساختمان دارای اختیارات بیشتری نسبت به ساکنین می‌باشد و می‌بایست به وظایف خود در قبال ساختمان به خوبی عمل نماید.

برای آشنایی با نحوه تصمیم گیری در مجمع عمومی ساختمان کلیک کنید.

موارد عزل مدیر ساختمان

در برخی موار‌د نیز به دلایل مختلف مدیر ساختمان عزل خواهد شد. موار‌د عزل مدیر ساختمان را در زیر بیان نموده‌ایم:

استعفا

استعفای مدیر به معنای کناره گیری وی از سمتش می‌باشد.

عزل مدیر توسط ساکنین

اگر ساکنین ‌ساختمان از مدیر رضایت نداشته باشند می‌توانند او را عزل و برکنار کنند. البته برای عزل و برکناری مدیر ساختمان ساکنین باید دارای دلایل کافی باشند تا بتوانند درخواست عزل او را بنمایند.

فوت مدیر | موارد عزل مدیر ساختمان

چنانچه مدیر ساختمان فوت ‌نماید از مدیریت عزل خواهد شد و فرد دیگری به عنوان مدیر ساختمان انتخاب می‌شود.

محجور شدن مدیر | موارد عزل مدیر ساختمان

محجور به کسی می‌گویند که نتواند امور خود را به صورت مستقل انجام دهد و باید از دیگران‌ کمک بگیرد، طبق قانون‌ اگر مدیر ساختمان در مدت زمان مدیریتش محجور شود عزل خواهد ‌گردید.

پایان یافتن مدت زمان مدیریت

اگر مدت زمانی که ساکنین برای مدیریت فرد مدیر معین کرده باشند به پایان برسد او عزل خواهد شد و دیگر نمی‌تواند به مدیریت ساختمان ادامه دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص موار‌د عزل مدیر ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون موار‌د عزل مدیر ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

مدیر ساختمان به چه کسی گفته می‌شود‌ ؟

به کسی گفته می‌شود که مدیریت ساختمان را به عهده گرفته است و ساکنین را ملزم‌ به اجرای قوانین ‌ساختمان می‌کند.

در صورت فوت مدیر ساختمان او عزل می‌شود‌ ؟

بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره