خانوادهسایر موضوعات خانواده

نحوه پیگیری دادخواست نفقه زن از طریق سامانه ثنا – بررسی مراحل

هرگاه فردی برای انجام شکایت و یا مطالبه حقوق خود به دادگاه مراجعه می‌کند برای او پرونده‌‌ای مرتبط با موضوع دادخواستش تشکیل می‌شود و قاضی دادگاه به پرونده رسیدگی می‌کند و در مدت زمان مناسب رای را صادر می‌نماید. برای دادخواست نفقه نیز پرونده تشکیل می‌شود و فرد می‌تواند روال رسیدگی به این دادخواست را پیگیری نماید. در ادامه قصد داریم توضیحات کامل‌تری را در خصوص نحوه پیگیری دادخواست نفقه در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

دادخواست نفقه چیست‌‌ ؟

نفقه حقی است که در حین عقد به زن تعلق می‌گیرد و پرداخت آن به عهده شوهر او می‌باشد. حال اگر شوهر از پرداخت نفقه به هر دلیلی خودداری نماید زن می‌تواند با مراجعه به دادگاه و ارائه دادخواست خواهان مطالبه نفقه‌اش شود. دادخواستی که زن برای مطالبه نفقه‌اش به دادگاه ارائه می‌کند دادخواست نفقه نام دارد که قاضی دادگاه به آن رسیدگی می‌نماید.

نحوه پیگیری دادخواست نفقه

دادخواست نفقه را می‌توان بدون مراجعه به دادگاه نیز پیگیری کرد و این کار از طریق مراجعه به سامانه ثنا امکانپذیر خواهد بود. برای پیگیری دادخواست نفقه ابتدا می‌بایست به سامانه ثنا وارد شده که این سامانه برای ورود از شما یک کد درخواست می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی و احراز هویت خود در آن‌ دفتر کد را به راحتی دریافت کنید. پس از دریافت کد مجددا به سامانه ثنا وارد شوید و در کادر مربوطه کد را وارد نمایید. پس وارد کردن کد از شما شماره تماس درخواست می‌شود که می‌بایست شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد نمایید. در مرحله بعد برای شما یک کد پیامک می‌شود که سامانه ثنا نیز آن کد را از شما درخواست می‌نماید.

با وارد کردن کد پیامک شده در سامانه ثنا شما به سایت وارد خواهید شد و می‌توانید دادخواست نققه خود را پیگیری کنید. وقتی به سامانه وارد شدید روی (اطلاع رسانی برای اشخاص) کلیک کنید. عکس

در صفحه‌‌ای که پس از این کار باز می‌شود تمام اطلاعات خود مانند نام، نام خانوادگی و… را وارد کنید. عکس

حالا سامانه از شما می‌خواهد که شماره پرونده دادخواست نفقه خود را وارد کنید که با وارد کردن شماره پرونده می‌توانید دادخواست را پیگیری کنید و از رای و ابلاغیه‌های صادر شده مطلع شوید. عکس

سوالات متدوال

دادخواست نفقه چیست‌‌ ؟

دادخواستی که زنان بر مبنای مطالبه نفقه خود به دادگاه ارائه می‌کنند.

پس از اینکه به سامانه ثنا وارد شدیم در مرحله اول باید بر روی چه چیزی کلیک کنیم‌‌ ؟

بر روی گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پیگیری داد‌خواست نفقه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه پیگیری داد‌خواست نفقه پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره