آیین دادرسیآیین دادرسی مدنی

قرار نهایی سامانه ثنا | نحوه مشاهده قرار – رویت پرونده در سامانه

قرار نهایی سامانه ثنا در کدام بخش قابل روئت است؟ امروزه با پیشرفت روز افزون فناوری و ارتباطات الکترونیکی بیشتر فعالیت‌‌ها با استفاده از اینترنت و از راه دور انجام ‌می‌شود. سیستم قضایی ایران نیز در سال‌‌های اخیر به سوی الکترونیکی شدن و ارائه خدمات از راه دور حرکت کرده است. از این رو سامانه ثنا برای ارائه خدمات قضایی الکترونیکی راه اندازی شده است. امروزه مشاهده قرار نهایی از طریق سامانه ثنا امکان پذیر می‌باشد‌. در این مطلب به بررسی این موضوع ‌می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سامانه ثنا و نحوه ثبت نام در آن

در سال 95 قوه قضائیه سامانه سنا را در راستای برنامه عدالت الکترونیک در بستر شبکه ملی راه اندازی نمود. سامانه ثنا مخفف عبارت ثبت نام الکترونیکی ‌می‌باشد‌. در واقع سامانه‌ای است که در آن اوراق قضایی از جمله ابلاغ‌‌ها، قرار‌‌ها و… قرار می‌گیرد و هر شخص با ورود به این سامانه از راه دور بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری به مراجع قضایی باشد ‌می‌تواند امور مربوط به پرونده خود را انجام دهد.

برای ثبت نام در این سامانه دو راه وجود دارد یکی از طریق دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی و دوم از طریق ثبت نام آنلاین.

برای کسب اطلاعات لازم درباره نحوه ورود به سامانه الکتریکی ثنا کلیک کنید.

قرار نهایی چیست ؟

هر زمان که در دادسرا تحقیقات به پایان برسد قرار نهایی صادر ‌می‌شود. صدور این قرار به معنای این است که تحقیقات به پایان رسیده و در مورد پرونده نتیجه گیری شده است. در این صورت‌ پرونده دو حالت دارد یا در دادسرا خاتمه یافته و دیگر به دادگاه نمی‌رسد یا اینکه تحقیقات در دادسرا پایان یافته و پرونده باید در دادگاه بررسی شود. قرارهای نهایی از قبیل قرار جلب دادرسی‌ و قرار منع تعقیب‌ ‌می‌باشد.

نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا

برای مشاهده هرگونه اطلاعات در سامانه ثنا در ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنید تا نام کاربری و رمز عبور داشته باشید. در اولین مرحله وارد سایت‌ adliran.ir ‌می‌شوید. عکس

در سمت راست صفحه در بخش خدمات ویژه قسمت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را انتخاب نمایید‌. عکس

در مرحله بعدی گزینه سامانه اصلی ابلاغ الکترونیکی را انتخاب نمایید. عکس

بعد از وارد نمودن کد ملی و رمز عبور ‌می‌توانید وارد سامانه ثنا شوید. عکس

در این بخش ‌می‌توانید ببینید که پرونده شما در چه مرحله‌‌‌ای است و چه قراری برای آن صادر شده است. وقتی روی بخش قرارهای صادره بروید در آنجا نوشته ‌می‌شود در مورد پرونده‌……. قرار‌………. صادر شد.

برای کسب اطلاع درباره نحوه مشاهده رای در سامانه ثنا کلیک کنید.

پیامک صدور قرار نهایی و مشاهده آن در سامانه ثنا

یک راه دیگر برای کسب اطلاع در مورد قرار نهایی از طریق پیامک ‌می‌باشد. زمانی که در مورد پرونده شما قرار نهایی صادر ‌می‌شود با یک پیامک به شما اطلاع رسانی ‌می‌شود که در مورد پرونده‌……. قرار نهایی صادر شده است. شما ‌می‌توانید اینکه چه قراری صادر شده است را از طریق سامانه ثنا پیگیری نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا ‌می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تهران و سایر شهرهای وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قرار نهایی سامانه ثنا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قرار نهایی سامانه ثنا پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

قرار نهایی چیست ؟

قراری که از سوی دادسرا بعد از پایان تحقیقات صادر ‌می‌شود قرار نهایی است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چطور قرار نهایی را ببینیم ؟

برای دیدن قرار نهایی ‌می‌توانید وارد سایت عدل ایران شوید که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره