حقوقیسایر موضوعات حقوقی

مدارک پاسپورت | اطلاعات و مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و گذرنامه

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت در کشورمان چیست؟ ورود و خروج از کشور از جمله مواردی است که به سادگی صورت نمی‌گیرد و برای آن قوانین بسیار زیادی وضع گردیده است. افراد به دلایلی همچون انجام کار، گردش و تفریح از کشور خارج می‌شوند. یکی از قوانینی که برای خروج از کشور الزامی می‌باشد دریافت پاسپورت است. در ادامه قصد داریم در مورد دریافت پاسپورت و مدارک مورد نیاز آن توضیحات مفصلی را خدمتتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی وکیل مهاجرت می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

پاسپورت چیست‌ ؟

پاسپورت صورت کوچکی است که در آن مشخصات فردی که قرار است از کشور خارج‌ ‌شود ذکر گردیده است. پاسپورت به این دلیل که افراد بتوانند از راه‌های مجاز و قانونی از کشور خارج ‌شوند صادر می‌گردد. علاوه بر این پاسپورت صلاحیت فرد را نیز برای خروج از کشور ثابت می‌کند. برخی افراد مثل کسانی که بدهی‌های مالیاتی دارند یا ممنوع الخروج هستند نمی‌تواند پاسپورت دریافت کنند و با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که هر فرد دارای پاسپورت صلاحیت‌های لازم را برای خروج ‌از کشور دارد.

برای آشنایی با اقدامات لازم هنگام مفقودی پاسپورت کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت

برای دریافت پاسپورت فرد متقاضی می‌بایست مدارک شخصی خود را به پلیس 10+ تحویل دهد تا این مدارک در آنجا بررسی شده و برای او پاسپورت صادر گردد. مدارک مورد نیاز برای پاسپورت به شرح زیر می‌باشند:

  • مدارک مختص خانم‌ها:
  1. اجازه محضری همسر در صورت تاهل زن.
  2. برگه فوتی یا شناسنامه شوهر در صورتی که فوت کرده باشد.
  3. اجازه محضری پدر در صورتی که خانم به سن قانونی نرسیده باشد.
  • مدارک مختص آقایان:
  1. ارائه اصل کارت پایان خدمت.
  2. ارائه گواهی معافیت از خدمت.
  3. ارائه موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی.
  4. ارائه گواهی اشتغال به تحصیل.

نکته: توجه داشته باشید که افراد بالای پنجاه سال نیاز به ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت نخواهند داشت.

  • مدارک مشترک میان خانم‌ها و آقایان:
  1. اصل شناسنامه و کارت ملی.
  2. ارائه آخرین گذرنامه در صورت وجود آن.

قوانین مربوط به عکس پاسپورت برای خانم‌ها و آقایان | مدارک لازم

امروزه در خود پایگاه پلیس به علاوه ده از شما عکسی مطابق با استانداردهای اسلامی و قانونی گرفته می‌شود. یعنی مانند سابق نیازی به ارائه عکس سه در چهار و تحویل آن ندارید.

برای آشنایی با نحوه دریافت تابعیت ایرانی کلیک کنید.

صدور پاسپورت چقدر زمان می‌برد‌ ؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که صدور پاسپورت ماه‌ها زمان می‌برد که در این مورد باید بگوییم در گذشته صدور پاسپورت به یک الی دو ماه زمان نیاز داشت اما اکنون به محض ارائه مدارک به پلیس ۱۰+ پاسپورت ظرف ده روز صادر می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدا‌رک پاسپورت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مدا‌رک پاسپورت پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

پاسپورت به چه دلیل صادر می‌شود‌ ؟

دلیل اصلی صدور پاسپورت اثبات صلاحیت خروج از کشور برای شهروندان می‌باشد.

صدور پاسپورت چقدر زمان می‌برد‌ ؟

صدور پاسپورت حدود ده روز زمان خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره