آیین دادرسیآیین دادرسی کیفریآیین دادرسی مدنی

اثبات وکالت

قانونگذاران‌‌ از سال‌‌‌ها پیش تا کنون قوانین زیادی را برای نظم دهی به جامعه وضع نموده‌‌‌‌‌‌اند و هر فرد وظیفه دارد که به این قوانین احترام بگذارد و آن‌ها ‌را رعایت کند. وکالت نیز یکی از مسائلی است که قوانین زیادی در خصوص آن وضع گردیده است. اثبات وکالت وکیل در دادگاه یکی از قوانینی ‌‌می‌باشد که قانونگذار در خصوص وکالت وکیل تعیین کرده است و در تمامی مراجع قضایی انجام ‌‌می‌گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص اثبات وکالت وکیل در دادگاه توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

وکیل به چه کسی گفته ‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌ ؟

وکیل به شخصی گفته ‌‌می‌شود که در زمینه حقوقی تحصیل نموده است و اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه دارد. وکلای دادگستری پروانه وکالت دارند که از کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه آن را اخذ نموده‌اند. وکلا دارای علم بسیار زیادی بوده و به ما در حل پرونده‌‌‌های حقوقی خود کمک ‌‌می‌کنند. استفاده از یک وکیل کاردان و مجرب ‌‌می‌تواند مزیت‌‌‌های زیادی را برای فرد به همراه بیاورد. طبق قانون هردو طرف دعوا یعنی هم خواهان و هم خوانده ‌‌می‌توانند برای دفاع از حقوق خود از وکیل کمک بگیرند.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره حقوقی و اقامه دعاوی خود از وکلای مجرب وکیل دات کام کمک بگیرید.

اثبات وکالت چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

همانطور که ‌‌می‌دانید همه افراد ‌‌می‌توانند در دعاوی خود از وکیل استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند. اما سمت وکیل ‌‌می‌بایست قبل از هرکاری برای دادگاه مشخص شود و ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت او به اثبات برسد. از آنجایی که وکیل به عنوان یک شخص ثالث قصد مشارکت در دعوای خوانده و خواهان‌‌ را دارد ‌‌می‌بایست اثبات کند که وکیل یکی از آن‌ها است تا دادگاه بداند که او دارای چه اختیاراتی است. پس ‌‌می‌توان نتیجه گیری کرد که اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت یعنی اینکه فرد وکیل به دادگاه اثبات کند که وکیل یکی از طرفین دعوا است و خود را احراز سمت کند. اثبات شدن ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل یکی از موضوعات مهمی است که ‌‌می‌بایست حتما انجام گیرد و در غیر این صورت ممکن است فرد وکیل نتواند در دعوا مشارکت کند و از موکل خود دفاع نماید.

نحوه اثبات وکالت وکیل در دادگاه

اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل در دادگاه به دو صورت انجام ‌‌می‌شود. اگر ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت خارج از دادگاهی که دعوا در آن طرح شده است و در ایران تنظیم شود ‌‌می‌بایست به امضای موکل برسد و سپس به دادگاه ارائه شود تا ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل برای دادگاه به اثبات برسد. در مورد دوم نیز اگر ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه خارج از ایران تنظیم شود ‌‌می‌بایست یکی از ماموران کنسولی جمهوری اسلامی آن را تائید کند و سپس ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه به دادگاه ارائه شود تا ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل به اثبات برسد.

سوالات متداول

اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل الزامی است‌‌‌‌‌‌ ؟

بله الزامی بوده و ‌‌می‌بایست حتما انجام شود که توضیحات کامل‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

آیا همه افراد ‌‌می‌توانند از وکیل استفاده کنند‌‌‌‌‌‌ ؟

بله همه افراد این حق را دارند و توضیحات کامل‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه نیاز به ارائه ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه نیز ‌‌می‌باشد‌‌‌‌‌‌ ؟

بله برای اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل پس از تنظیم ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه ‌‌می‌بایست آن را برای دادگاه ارسال کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اثبات وکالت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اثبات وکالت پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره