آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از روش‌های مرسوم برای علاقه مندان به پیشرفت شغلی و کسب تجارب جدید است. مهاجرت در لغت به معنای قصد سکونت دائمی در کشور دیگری است . هر ساله مهاجرت در سراسر جهان رو به افزایش است. دلایل مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی، تحصیلی و شخصی وجود دارد. مسئله اقتصادی از مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل مهاجرت از گذشته تا به امروز بوده است. افراد زیادی با هدف دستیابی به امکانات بیشتر و رفاه اجتماعی به کشور‌های توسعه یافته مهاجرت می‌کنند. لذا از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت کاری می‌باشد. در ادامه مقاله مهاجرت کاری و شرایط آن را مطرح خواهیم کرد. برای انجامو امور خود می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت کاری چیست ؟

در دنیای امروز بسیاری از افراد با هدف دستیابی به شرایط و امکانات اقتصادی و رفاهی بیشتر و ارتقا سطح زندگی خود قصد مهاجرت به کشور‌ها توسعه یافته را دارند. یکی از روش‌های مرسوم و رایج برای مهاجرت کردن دریافت ویزای کاری و به اصطلاح مهاجرت‌کاری است.

مهاجرت‌کاری یا مهاجرت شغلی همان‌طور که از اسمش مشخص است مهاجرت کردن به کشوری دیگر به منظور ارتقاء وضعیت شغلی می‌باشد. افراد متقاضی مهاجرت‌کاری با اخذ ویزای کار اقامت موقت کشور مقصد را دریافت خواهند کرد. پس از گذشت چند سال اقامت در کشور مقصد و همچنین پرداخت کردن مالیات از جانب مهاجر، فرد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

افراد مهاجر جهت ورود قانونی به یک کشور نیاز به ویزا خواهند داشت. ویزا در موارد مختلفی و با اهداف متفاوتی صادر می‌گردد. اخذ ویزای کاری به معنی اجازه داشتن دارنده ویزا جهت حضور در کشور مقصد برای کار کردن است. مهاجر برای دریافت ویزای‌کاری کشور مد نظر خود باید مراحل مختلفی را طی کند. مانند سایر انواع مهاجرت، مهاجرت‌کاری نیز شرایط مخصوص به خود را دارد. برخی از شرایط لازم برای مهاجرت کاری بسیار سخت‌گیرانه نیز می‌باشد.

روش‌های مهاجرت کاری چیست ؟

مهاجر متقاضی برای اخذ ویزای کاری باید پیش از مهاجرت شرایط و قوانین مربوط به ویزای کاری را مطالعه کند. شرایط اخذ ویزای کاری بر اساس قوانین کشور مقصد ممکن است متفاوت باشد. بنابراین بهتر است متقاضیان مهاجرت شرایط مربوط به دریافت ویزای کاری کشور مقصد را مطالعه نمایند. اما به طور کلی اغلب کشور‌ها از شرایط یکسانی برای صدور ویزای کاری برخوردارند. در اکثر کشورها متقاضی می‌تواند با سه روش اقدام به اخذ ویزای‌کاری نماید. این سه روش عبارت‌اند از اسکیل ورکر (Skilled Worker)، جاب سیکر (Job Seeker) و جاب آفر (Job Offer). برای آشنایی با سایر انواع مهاجرت کلیک کنید.

اسکیل ورکر (Skilled Worker)

یکی از روش‌های رایج برای مهاجرت‌کاری که اتفاقاً افراد زیادی را نیز به خود جذب می‌کند، اسکیل ورکر (Skilled Worker) است. در این روش اسکیل ورکر از یک سیستم امتیازبندی استفاده می‌شود. این سیستم امتیازبندی زیر نظر کارفرمایان و دولت برگزار می‌گردد. بر اساس این روش جایگاه‌های خالی در شغل‌های مختلف در استان‌ها و شهرهای کشور مقصد با توضیح ویژگی‌های شغل و مهارت‌های مورد نیاز برای شغل معرفی می‌گردد.

سپس با بررسی مهارت‌ها و ویژگی‌های متقاضیان این جایگاه‌ شغلی، آن کسی که امتیاز بیش‌تری دریافت کند، پذیرش می‌گردد. که این افراد در ادامه قادر به دریافت ویزای کاری کشور مقصد خواهند شد. از آن جا که در روش اسکیل ورکر تک تک شرایط متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد و امتیازبندی می‌شود. بنابراین هرچه قدر متقاضی شرایط بهتری داشته باشد، برای دریافت ویزای کاری شانس بیش‌تری دارد.

جاب سیکر (Job Seeker)

از روش‌های دیگر برای مهاجرت کاری روش جاب سیکر (Job Seeker) است. جاب سیکر نوعی ویزای کاری است که متقاضیان مهاجرت کاری اعطا می‌گردد. در این روش متقاضی ویزای جاب سیکر را دریافت می‌نماید. با داشتن این ویزا اجازه دارد به مدت 6 ماه در کشور مقصد اقامت نماید. البته لازم به ذکر است تمامی هزینه‌های سفر و اقامت در این مدت ماه به عهده متقاضی مهاجرت می‌باشد. متقاضی در این مدت باید شغل مناسب خود را بیابد. در صورتی که فرد شغل مناسب خود را یافت، می‌تواند با کارفرمای خارجی خود قرارداد ببندد. به این ترتیب ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد. اما در حالتی که فرد نتواند در مهلت 6 ماهه خود شغل مناسبی بیابد ناچار به بازگشت به کشور مبدا است. نکته مهم این است که ویزای جاب سیکر به هیچ عنوان قابل تمدید نمی‌باشد.

جاب آفر (Job Offer)

از دیگر روش‌های مهمی که در اغلب کشورها برای مهاجرت کاری استفاده می‌گردد؛ روش جاب آفر (Job Offer) است. این روش بهترین و مطمئن‌ترین روش جهت مهاجرت کاری به حساب می‌آید. بر اساس این روش متقاضی مهاجرت کاری می‌تواند رزومه کاری خود را در اختیار کارفرمای خارجی بگذارد. در صورتی که متقاضی رزومه و مهارت کافی داشته باشد و این موضوع مورد تایید کارفرما قرار گیرد می‌تواند ویزای جاب آفر دریافت کند. به وسیله این ویزا نیز می‌توان ویزای کاری کشور مقصد را دریافت نمود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهاجرت کاری چیست ؟

مهاجرت کاری یا مهاجرت شغلی همان‌طور که از اسمش مشخص است مهاجرت کردن به کشوری دیگر به منظور ارتقاء وضعیت شغلی و بهبود رفاه و وضعیت زندگی می‌باشد.

روش‌های مهاجرت کاری چگونه است ؟

شرایط اخذ ویزای کاری بر اساس قوانین کشور مقصد ممکن است متفاوت باشد. اما در اکثر کشورها متقاضی می‌تواند با سه روش اقدام به اخذ ویزای کاری نماید. این سه روش عبارت‌اند از اسکیل ورکر (Skilled Worker)، جاب سیکر (Job Seeker) و جاب آفر ((Job Offer.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره