آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی برای بسیاری از سرمایه داران و کسانی که به دنبال یک زندگی بهتر هستند جذاب است. قبل از مهاجرت به هر کشوری باید شرایط و الزامات مورد نیاز برای مهاجرت به آن کشور را بررسی نمود. یکی از کشور‌های محبوب ایرانیان جهت مهاجرت کشور امارات است. پیشرفت‌های اقتصادی و توسعه شهری در شهر دبی کشور امارات بسیار در میان ایرانیان مشهور است. عده زیادی از ایرانیان مایل به مهاجرت به کشور امارات و اقامت در دبی می‌باشند. در ادامه موضوع مهاجرت به دبی و روش‌های آن خواهیم پرداخت. برای تسهیل فرایند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت به دبی در کشور امارات

کشور امارات بافرهنگ بسیار متفاوت و فرهنگی خاص مقصدی جذاب برای مهاجران است. نمای این کشور تلفیقی از آداب‌ورسوم خاص خود و آب‌وهوای گرم و شرجی  و مدرنیته می‌باشد. امارات و خصوصاً شهر دبی در این کشور جز مناطقی هستند که عده زیادی هرساله متقاضی مهاجرت به آن می‌باشند. پایه‌های اقتصادی امارات درزمینهٔ املاک و ساخت‌وسازهای کلان و همچنین جذب گردشگران استوار می‌باشد. شهر دبی نیز دارای یک موقعیت استراتژیک از جهت موقعیت جغرافیایی است. ساخت‌وسازهای عظیم در این شهر نیز به صورت وسیعی انجام می‌شود. سهولت در یافتن شغل در شهر دبی این شهر را یکی از مقصد‌های جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت‌کاری به امارات و دبی

از روش‌های مهاجرت به دبی، مهاجرت کاری است. نرخ پایین بیکاری و شرایط مناسب شغلی و حمایت از کارکنان مهاجر در این کشور، امارات را به مقصدی مناسب برای مهاجرین دنبال شغل تبدیل کرده است. اولین قدم پیش از مهاجرت به امارات و شهر دبی اخذ اجازه اقامت است. با دریافت اجازه اقامت مهاجر می‌تواند در این کشور مشغول به کار شود. علاوه بر اخذ اجازه اقامت مهاجر برای کار در کشور امارات مهاجر باید از یک کارفرما یا شرکت در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نماید. همچنین با استفاده اجازه اقامت در امارات مهاجر می‌تواند اقدام به باز کردن حساب بانکی و اجاره ملک یا ماشین نماید.

نکته مهم این است که جهت دریافت اجازه اقامت در امارات، کارفرمایی که مهاجر را استخدام کرده  باید از او حمایت نماید. درواقع ارسال کلیه مدارک شامل فرم درخواست کار، گذرنامه شخص متقاضی، مجوز اشتغال صادرشده توسط وزارت کار و سایر مدارک به سازمان مربوطه برای صدور جواز اقامت به عهده کارفرمای مهاجر می‌باشد. مجموعاً مراحلی که مهاجر باید برای مهاجرت کاری به امارات طی نماید عبارت از معاینه بهداشتی، درخواست اجازه کار، دریافت ویزای کاری امارات، ارائه گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه است.

لازم به ذکر است با وجود شرایط مناسب کاری در کشور امارات و شهر دبی اما مهاجر با داشتن ویزای کاری نمی‌تواند یک اقامت بلندمدت و دائم در این کشور داشته باشد. بنابراین تنها تا زمانی که مهاجر مشغول به کار باشد اجازه اقامت در این کشور را دارد. یکی از دغدغه‌های همیشگی مهاجرین این است که در صورت تمدید نشدن اقامت کاری مهاجر باید به کشور خود برگردد.

مهاجرت تحصیلی به امارات و دبی

از راه‌های مهاجرت به امارات و شهر دبی، تحصیل می‌باشد. مهاجر تحصیلی به امارات باید به زبان انگلیسی و عربی مسلط باشد. کشور امارات در سنین و مقاطع مختلف تحصیلی برنامه‌های ویژه‌ای دارد. این مقاطع شامل مهدکودک‌ها، مدارس مقطع ابتدایی و دبیرستان‌های خصوصی برای مهاجران بین‌المللی است. ویزای دانشجویی نیز برای دانشجویان مهاجر به امارات که بیش از 18 سال دارند صادر می‌گردد. دانشجویان ممتاز نیز می‌توانند 5 ساله که بلندمدت است اخذ نمایند. البته ویزای دانشجویی برای مدت یک سال صادر می‌شود. اما با اثبات رسمی ادامه تحصیل در دانشگاه مربوطه ویزا تمدید می‌گردد.

برای اخذ ویزای دانشجویی، فرد حتماً باید دعوت‌نامه دانشگاهی مورد نظر خود را دریافت نماید. دانش آموزان مسن‌تر، باید گواهی ادامه تحصیل ارائه دهند. از دیگر ملزومات مهاجرت تحصیلی عبارت از گذراندن تست سلامت پزشکی، یک حامی به عنوان مثال دانشگاه یا والدین یا بستگان، تصویب اداره کل امور اقامت و امور خارجه مربوطه می‌باشد.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به امارات و دبی

سرمایه‌گذاری یکی از این راه‌های مهاجرت به امارات و دبی است. کشور امارات و دبی از نظر جغرافیایی در منطقه مناسبی قرار دارد و آسیا، آفریقا و اروپا را به هم متصل نماید.  همچنین سیستم تنظیم تجارت کارآمد و انعطاف‌پذیر کشور امارات موجب شده که سرمایه‌گذارهای خارجی علاقه‌مند به فعالیت در این کشور می‌باشند. مدت اقامت در مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری بدون نیاز به حامی مالی ۱۰ سال می‌باشد. متقاضی مهاجرت می‌تواند با ۱۰ میلیون درهم سپرده‌گذاری در شرکت در کشور امارات یا ثبت شرکت جدید با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون درهم و یا سرمایه‌گذاری و شریک شدن با یک فرد تبعه امارات با مبلغ 10 میلیون درهم به روش سرمایه‌گذاری به این شرکت مهاجرت نمایند.

نوع دیگر از مهاجرت سرمایه‌گذاری بدون نیاز به حامی مالی با خرید ملک به ارزش ۵ میلیون درهم است که متقاضی اجازه اقامت ۵ ساله خواهد داشت. در این روش فرد حق برداشت سرمایه خود تا ۳ سال را نخواهد داشت. لازم به ذکر است که فرد با این روش می‌تواند برای تمام خانواده خود اجازه اقامت دریافت کند. اقامت خود حمایتی امارات نیز از دیگر روش‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری است که معمولاً با نام ویزای بازنشستگی نیز معرفی می‌شود. افراد بالای 55 سال که مقیم یا بازنشسته خارجی باشند می‌توانند برای اخذ این ویزا اقدام نمایند. در این روش افراد باید درآمد ماهیانه ۲۰ هزار درهم حقوق بازنشستگی یا یک میلیون درهم در حساب خود یا ملکی به ارزش حداقل دو میلیون درهم در دبی داشته باشند. برای این ویزا هر 5 سال امکان تمدید وجود دارد.

مهاجرت با ازدواج و تولد فرزند به امارات و دبی

در اغلب کشورها اگر فردی با تبعه آن کشور ازدواج نماید اقامت دائم و حتی گاهی تابعیت آن کشور را نیز دریافت خواهد کرد. قوانین امارات در مورد اقامت ازدواج کمی متفاوت می‌باشد. با ازدواج یک مرد اماراتی با زن خارجی بعد از گذشت 3 سال از زندگی و اثبات واقعی بودن ازدواجشان به خانم اقامت دائم اهدا می‌شود. اگر این خانم تابعیت قبلی خود را سلب نماید می‌تواند تابعیت اماراتی دریافت کند. اما با ازدواج زن اماراتی با مرد خارجی مرد فقط اقامت امارات را دریافت می‌نماید و به او تابعیت اهدا نمی‌شود. همچنین اگر فرد خارجی از همسر اماراتی خود طلاق بگیرد و با  غیر اماراتی ازدواج نماید تابعیت اماراتی او لغو خواهد شد.

اعطای تابعیت به فرزند متولد شده در امارات تنها در صورتی اعطا می‌شود که پدر و مادر فرزند متولد شده تبعه امارات باشند. بنابراین در صورتی که افراد خارجی فرزند خود را در کشور امارات به دنیا آورند تابعیت امارات به این کودک تعلق نمی‌گیرد. بدیم ترتیب دریافت اقامت امارات برای والدین خارجی نیز امکان‌پذیر نیست.

مهاجرت پناهندگی به امارات و دبی

کشور‌های عضو کنوانسیون ژنو تعهداتی نسبت به پناه‌جویان دارند. اما کشور امارات جز این کنوانسیون نیست و رفتار مناسبی با پناه‌جویان ندارد. البته این روش برای مهاجرت بسیار پرخطر و همچنین غیرقانونی است. بنابراین مهاجرت به امارات از روش پناهندگی بسیار نامناسب است و خطرات و صدمات جسمی و روحی و روانی به دنبال دارد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

جذابیت شهر دبی برای مهاجران به چه دلیل است ؟

شهر دبی دارای یک موقعیت استراتژیک از جهت موقعیت جغرافیایی است. ساخت‌وسازهای عظیم در این شهر نیز به صورت وسیعی انجام می‌شود. سهولت در یافتن شغل در دبی، آن را به یکی از مقصد‌های جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است.

روش‌های مناسب برای مهاجرت به امارات و دبی چیست ؟

مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و حتی با رعایت شرایطی مهاجرت با ازدواج به این کشور امکان‌پذیر است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره