آزمون های حقوقیوکالت

تمدید پروانه وکالت | مدارک و نحوه تمدید پروانه وکالت

تمدید پروانه وکالت چه مراحلی دارد؟ امروزه افراد زیادی در حوزه حقوق و وکالت تحصیل می‌کنند و با کسب تجربه اقدام به فعالیت در این حوزه می‌نمایند. وکلا و افرادی که در رشته حقوق تحصیل می‌کنند اغلب مدت زمان زیادی را به حل پرونده‌های قضایی مختلف و کسب تجربه در زمینه امور قضایی می‌پردازند. اما یکی از مهم‌ترین اموری که یک وکیل باید انجام دهد دریافت پروانه وکالت و تمدید سالانه آن می‌باشد. امروزه تمدید پروانه وکالت به صورت غیر حضوری انجام می‌گیرد. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید وکالت توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

تمدید پروانه وکالت به چه منظور انجام می‌گیرد‌‌‌‌؟

حتما شما نیز بارها شنیده‌اید که همه وکلا دارای پروانه‌هایی هستند که از طریق کانون صادر کننده پروانه برایشان صادر گردیده است. این پروانه در واقع سندی است که اثبات می‌کند شخص وکیل صلاحیت فعالیت در حوزه کاری‌اش را دارد و فعالیت او کاملا بر اساس قوانین حاکم در کشور می‌باشد. حال مطابق قانون هر یک از وکلا موظف هستند که پروانه وکالت خود را به صورت سالانه تمدید نمایند.

وکلا موظف هستند که مبلغی را به عنوان هزینه تمدید پروانه وکالت به قوه قضائیه پرداخت نمایند تا پروانه وکالتشان، در طی هر سال یک بار تمدید گردد. این هزینه در طی سال‌ها، متفاوت خواهد بود و سال به سال در حال افزایش می‌باشد. تمدید پروانه وکالت به این منظور انجام می‌گیرد که وکلا بتوانند در طی سال‌های آینده نیز فعالیت کاری داشته باشند.

نحوه ورود به سامانه وکلا برای تمدید پروانه وکالت

قوه قضاییه در سال‌های اخیر اقدام به تاسیس سامانه‌‌ای نمود تا بتوان در آن برخی امور قضایی را به انجام رساند. این سامانه با عنوان ثنا شناخته می‌شود. سامانه ثنا امروزه به عنوان سامانه وکلا نیز شناخته می‌شود و وکلا می‌توانند با ورود به این سامانه، ‌‌‌‌پروا‌نه خود را به صورت غیر حضوری تمدید نمایند. در زیر نحوه ورود به این سامانه برای تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه وکالت را شرح داده‌‌ایم:

  • ابتدا می‌بایست عبارت adliran را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد سامانه خدمات الکترونیک قضایی شوید. سپس می‌بایست وارد قسمت خدمات ویژه شوید و گزینه سامانه وکلا و کارشناسان را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد صفحه‌‌ای برایتان باز می‌شود که چهار گزینه در آن به نمایش در می‌آیند. اگر ‌‌‌‌پروا‌نه شما مربوط به دادگستری است می‌بایست بر روی گزینه سامانه وکلا کلیک نمایید. اما اگر ‌‌‌‌پروا‌نه شما مربوط به قوه قضاییه است می‌بایست گزینه سامانه کانون وکلا را انتخاب نمایید.
  • حال صفحه جدیدی برایتان به نمایش در می‌آید که می‌بایست در کادر‌های مربوطه کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کنید و روی گزینه بعدی کلیک نمایید.عکس
  • در این مرحله اگر اطلاعات خود را صحیح وارد کرده باشید، برایتان پیامکی ارسال می‌شود که حاوی یک رمز شش رقمی می‌باشد. سپس می‌بایست رمز را درون کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک نمایید.
  • حال به سامانه وارد شده‌‌اید و می‌بایست در بخش کارتابل عملیات پرداخت را انجام دهید تا ‌‌‌‌پروا‌نه شما تمدید شود.

پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید پروانه وکالت

برای پرداخت الکترونیکی هزینه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه وکالت ابتدا می‌بایست به سامانه ثنا وارد شوید که مراحل آن در بالا شرح داده شد. در زیر مراحل پرداخت هزینه تمدید وکالت در این سامانه ذکر گردیده است:

  • در مرحله اول وقتی وارد صفحه کارتابل می‌شوید اطلاعات شناسنامه‌‌ای خود را مشاهده خواهید کرد. حالا می‌بایست روی گزینه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه وکیل کلیک نمایید تا وارد صفحه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه شوید.
  • در مرحله بعدی صفحه‌‌ای برایتان به نمایش در می‌آید که در آن آخرین تاریخ اعتبار ‌‌‌‌پروا‌نه وکالتتان ذکر شده است. حالا باید بر روی گزینه پرداخت هزینه تمدید تا، کلیک نمایید تا مبلغ تعیین شده برای پرداخت محاسبه شود.
  • در این مرحله وکیل می‌بایست تاریخی که تمایل دارد ‌‌‌‌پروا‌نه‌اش تا آن زمان تمدید شود را انتخاب کند و در کادر‌های مربوطه وارد نماید.
  • حالا می‌بایست بر روی گزینه محاسبه هزینه کلیک نمود تا سامانه بر حسب قدر السهم قوه قضائیه هزینه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه را محاسبه کرده و در صفحه نمایش دهد.
  • در مرحله آخر نیز وکیل می‌تواند از چند روش پرداخت اینترنتی، پرداخت با آپ، استفاده از نرم افزار و مراجعه حضوری به دفتر خدمات الکترونیک قضایی هزینه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه وکالت را پرداخت کند، تا سیستم ‌‌‌‌پروا‌نه را به صورت خودکار تمدید نماید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تمدید پروانه وکالت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تمدید پروانه وکالت پاسخ دهند.

 

 

 

سوالات متداول

‌‌‌‌پروا‌نه وکالت هر چند مدت یک بار باید تمدید شود‌‌‌‌ ؟

‌‌‌‌پروا‌نه وکالت سالی یک بار می‌بایست تمدید شود.

هزینه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه وکالت چقدر است‌‌‌‌ ؟

هزینه تمدید ‌‌‌‌پروا‌نه وکالت با توجه به نوع آن متغیر است و سالانه نیز افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره