خانوادهطلاق

طلاق در زمان عادت ماهیانه | حکم قانونی طلاق در حین حیض – استثنائات

طلاق در زمان عادت ماهیانه چه شرایطی دارد؟ دفاتر ثبت ازدواج در طول سال موارد زیادی از ازدواج زوجین را به ثبت می‌رسانند. اما ‌متاسفانه بسیاری از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این ازدواج‌‌‌‌‌ها به طلاق ختم خواهد شد و دفترداران موظف ‌‌‌‌می‌شوند که طلاق زوجین را ثبت نمایند. اما طلاق قوانینی دارد که ‌‌‌‌می‌بایست زوج و زوجه آن‌ها را رعایت کنند تا طلاق آن‌ها صحیح باشد. در ادامه توضیحاتی را در مورد طلاق در زمان عادت ماهیانه برایتان بیان نموده‌‌‌‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

طلاق چیست ؟

طلاق یک امر قانونی و شرعی است که در موارد مختلف اتفاق ‌‌‌‌میفتد. طلاق در واقع به معنای جدا شدن زن و شوهر از یکدیگر است. زن و مرد ‌‌‌‌می‌بایست برای طلاق از یکدیگر دلایل منطقی و قانونی داشته باشند تا بتوانند طلاق را در دفاتر ثبت اسناد به ثبت برسانند.

طلاق در زمان عادت ماهیانه

در برخی موارد دیده شده است زوجین در حین عادت ماهیانه زن قصد طلاق از یکدیگر را دارند که در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مورد قانونگذار قوانینی را وضع نموده است که ‌‌‌‌می‌بایست رعایت شوند. مطابق ماده ۱۱۴۰ قانون مدنی طلاق زوجین در مدتی که زن عادت ماهیانه است و پاک نیست صحیح ‌‌‌‌نمی‌باشد و زوجین موظف هستند که تا پاک شدن زن صبر نمایند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دلیل آن که زن در حین قاعدگی شرعا ‌‌‌‌نباید اقدام به برقراری رابطه زناشویی کند و این امر روند جدایی زوجین را تسریع می‌بخشد.

برای آشنایی با شروط دوازده گانه طلاق کلیک کنید.

در چه مواردی طلاق در زمان عادت ماهیانه مجاز است ؟

در برخی موارد نیز قانونگذار طلاق را در حین عادت ماهیانه مجاز دانسته است و پاک بودن زن را برای طلاق الزا‌‌‌‌می نمی‌داند. موارد مجاز برای طلاق در زمان عادت ماهیانه به شرح زیر ‌‌‌‌می‌باشند:

زن باردار

از آن جایی که زن باردار در حین بارداری دچار عادت ماهیانه ‌‌‌‌نمی‌شود قانون پاکی او را برای طلاق الزا‌‌‌‌می‌‌‌‌ نمی‌داند و زنان باردار ‌‌‌‌می‌توانند بدون اتکا به پاک بودن از عادت ماهیانه طلاق بگیرند.

طلاق قبل از رابطه زناشویی

چنانچه زن و مرد بخواهند که قبل از نزدیکی از یکدیگر جدا شوند قانوگذار پاک بودن زن را شرط ‌‌‌‌نمی‌داند و از آن جایی که او باکره است ‌‌‌‌می‌تواند در مدت عادت ماهیانه نیز برای طلاق اقدام نماید.

غایب بودن مرد | طلاق در زمان عادت ماهیانه

چنانچه شوهر با زن در یک خانه سکونت نداشته باشد و یا غایب باشد زن ‌‌‌‌می‌تواند در مدت زمان عادت ماهیانه نیز طلاق بگیرد زیرا مرد از وضعیت او اطلاعی ندارد و در صورت عدم اطلاع مرد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مورد طلاق در عادت ماهیانه صحیح است. 

برای آشنایی با عده طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق در ز‌مان عادت ماهیانه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق در ز‌مان عادت ماهیانه پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

طلاق چیست ؟

وقتی زن و شوهر اقدام به جدایی از یکدیگر ‌‌‌‌می‌کنند در واقع از هم طلاق گرفته‌اند. طلاق ‌‌‌‌می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد.

آیا طلاق در حین عادت ماهیانه صحیح است ؟

خیر زن ‌‌‌‌می‌بایست از عادت ماهیانه پاک شود تا بتواند طلاق بگیرد.

اگر قبل از نزدیکی زن و شوهر برای طلاق اقدام کنند و زن دچار عادت ماهیانه بوده باشد طلاق آن‌‌‌‌‌ها صحیح است ؟

بله در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این صورت طلاق صحیح خواهد بود که در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره