آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا به دلیل شرایط این کشور و فرهنگ مهاجر پذیرش مقصد بسیاری از ایرانیان می‌باشد. برای دریافت اجازه اقامت برای زندگی و کار در کشور آمریکا روش های مختلفی وجود دارد. اما دلیل تلاطم‌های روابط ایران و آمریکا و بعد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ شرایط برای مهاجرت ایرانیان به آمریکا سخت و نشدنی به نظر می‌رسید. با این حال اگر عزم جدی برای زندگی در آمریکا دارید، می‌توانید با روش های مختلفی که در ادامه شرح داده‌ایم به این هدف برسید ویا برای تسریع روند از خدمات وکیل مهاجرت موسسه وکیل دات کام استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت به آمریکا

آمریکا از گذشته تاکنون به‌عنوان مهاجرپذیرترین کشور در دنیا شناخته می‌شود. بنابراین بر اساس مقررات و قوانین آمریکا روش‌های مهاجرتی به این کشور شامل متنوع‌ترین راه‌های می‌باشد. متقاضیان مهاجرت برای انتخاب آمریکا به عنوان کشور مقصد خود باید به خوبی در مورد شرایط و قوانین این کشور مطالعه نمایند. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

رایج ترین روش های مهاجرت به آمریکا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم مهاجرت به آمریکا به عنوان مهاجر‌پذیرترین کشور به نسبت سایر کشورها روش‌های متنوع تری دارد. این روش‌ها شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، از طریق ازدواج، از طریق تولد فرزند، پناهندگی، مهاجرت نخبگان، سرمایه‌گذاری، از طریق لاتاری گرین کارت، از طریق ویزای خانوادگی می‌شود. صدور ویزا برای روش‌های مهاجرتی به آمریکا به دو دسته ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی تقسیم می‌شود.

روش‌های مهاجرت به آمریکا با ویزای مهاجرتی

با داشتن ویزای مهاجرتی آمریکا، به محض وارد شدن به این کشور می‌توانید گرین کارت آمریکا را دریافت کرده و به صورت دائمی در آمریکا سکونت کنید. ویزاهای مهاجرتی آمریکا بسیار مختلف هستند. اما همه آن‌ها برای ایرانیان قابل استفاده نیست. در ادامه ویزاهای مهاجرتی قابل استفاده برای ایرانیان را معرفی می‌کنیم.

ویزای خانوادگی

از سیاست‌های مهاجرتی آمریکا، جلوگیری از ایجاد فاصله میان اعضای یک خانواده می‌باشد. لذا چند دسته ویزای مهاجرتی جهت مهاجرت‌اعضای خانواده شهروندان یا دارندگان اقامت دائم آمریکا تعیین کرده‌اند هرکدام از این ویزاهای خانوادگی برای مهاجرت‌شرایط مخصوص به خود را دارد.

یکی از انواع ویزاهای خانوادگی ویزای مهاجرتی برای اقوام درجه یک شهروندآمریکا یا دارنده گرین کارت آمریکا است. والدین درجه یک شامل فرزندان، پدر و مادر، خواهر و برادر می‌شود. این ویزا به 6 گونه تقسیم می‌شود. ویزای IR2 برای افراد مجرد زیر 21 سال، F1 برای افراد مجرد بالای 21 سال، F3 برای افراد متاهل بدون در نظر گرفتن سن است در صورتی که یکی والدین این افراد نامبرده شهروند آمریکا باشند. در مقابل F2B نیز برای فرزندان مجرد زیر 21 سال است که یکی از والدین‌شان دارای گرین کارت آمریکا باشد. ویزای F4 برای برادر و خواهر و ویزای IR5 برای پدر و مادر شخصی صادر می‌شود که شهروند آمریکا باشد.

ویزای ازدواج و نامزدی

ویزای ازدواج از شیوه‌های دریافت اقامت دائم‌آمریکا می‌باشد که سه راه برای دریافت آن وجود دارد. اول در صورت ازدواج با شهروند آمریکایی به فرد ویزای CR1 تعلق خواهد گرفت. نوع دوم در صورت ازدواج با دارنده گرین کارت‌آمریکا که به فرد ویزای F2A تعلق خواهد گرفت. در هر دوی این دو حالت فرد دارنده ویزا به محض ورود به کشور آمریکا می‌تواند گرین کارت دریافت کند.

نوع سوم ویزای نامزدی یا K-1 است. این ویزا برای کسانی است که با یک شهروند آمریکا قرار گذاشته‌اند که پس از ورود به آمریکا با وی ازدواج کنند. افراد تنها بعد از این که ازدواج کردند می‌توانند گرین کارت آمریکا دریافت نمایند. لازم به ذکر است مدت اعتبار ویزای نامزدی 90 روز می‌باشد. در صورت عدم ازدواج این ویزا تمدید نخواهد شد.

ویزای لاتاری گرین کارت

لاتاری گرین کارت آمریکا برنامه قرعه‌کشی است که هرساله 55000 ویزای لاتاری گرین کارت در آن به صورت تصادفی به متقاضیان مهاجرت به آمریکا اعطا می‌گردد. دریافت ویزای لاتاری احتیاج به شانس دارد لذا یک روش معمول برای مهاجرت‌به‌آمریکا نیست. اما ویزای لاتاری آمریکا ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه مهاجرت‌به‌آمریکا به حساب می‌آید. متقاضی برای دریافت ویزای لاتاری باید در برنامه لاتاری آمریکا ثبت‌نام نماید. این ثبت‌نام در اواسط ماه مهر شروع می‌شود و به مدت 33 روز ادامه دارد و پس از 6 ماه نتیجه قرعه‌کشی اعلام می‌شود. برندگان لاتاری با گذراندن مراحل اداری و اخذ ویزای مهاجرتی لاتاری به محض ورود به آمریکا گرین کارت خود را تحویل می‌گیرند.

روش‌های مهاجرت به آمریکا با ویزای غیر مهاجرتی

ویزای غیرمهاجرتی آمریکا در واقع جهت اقامت موقت صادر می‌گردد. افراد با دریافت ویزای غیرمهاجرتی آمریکا اجازه اقامت دائم در آمریکا را نخواهند داشت. بلکه دارندگان این نوع ویزاها باید پس از اتمام کار خود و یا اتمام اعتبار ویزا آمریکا را ترک نمایند. البته در شرایط خاص امکان تبدیل ویزاهای غیر مهاجرتی به ویزای مهاجرتی و دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد. ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا که برای ایرانیان قابل استفاده است به سه دسته تقسیم می‌شوند. که شامل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کاری است.

ویزای توریستی رایج‌ترین ویزای آمریکا محسوب می‌شود که به منظور دیدار خانواده، اهداف درمانی و تجاری صادر می‌گردد. اعتبار ویزای توریستی 6 ماه است و امکان تبدیل این ویزا به ویزاهای مهاجرتی وجود ندارد. دریافت ویزای کاری‌آمریکا نیز خارج از خاک آمریکا تقریباً غیرممکن می‌باشد. مهاجر به وسیله ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند در این کشور به تحصیل بپردازد. با وجود این که این ویزا نیز موقت است اما تحت شرایطی قابلیت تبدیل به اقامت دائم آمریکا را دارد. تحصیل در آمریکا بهترین راه مهاجرت‌به‌آمریکا است. دانشجو ضمن تحصیل می‌تواند به صورت نیمه وقت کار کند. پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجو یک سال اجازه کار در آمریکا داده خواهد شد. بدین ترتیب فرد می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل و پس از 5 سال سابقه کار اقامت دائم و گرین کارت دریافت نماید. برای آشنایی با نحوه مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

شرایط مهاجرت به آمریکا

شرایط مهاجرت‌به‌آمریکا بر اساس روش مهاجرت متفاوت می‌باشد. برخی از روش‌های مهاجرت فقط به شانس نیاز دارند و  برخی دیگر به صلاحیت تحصیلی و مدرک زبان مرتبط است. مهاجرت‌به‌امریکا با ویزای خانوادگی نیازمند داشتن اقوام درجه اول در آمریکا است. لاتاری گرین کارت نیز به شانس، ثبت‌نام در برنامه لاتاری و داشتن حداقل مدرک دیپلم است. اما مهاجرت به‌امریکا با ویزای تحصیلی نیازمند دریافت پذیرش از موسسات آموزشی یا دانشگاه آمریکا، دریافت ویزای تحصیلی امریکا و داشتن مدرک زبان می‌باشد.

متقاضیان مهاجرت به آمریکا باید بدانند که انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری در سفارت آمریکا برای همه افراد متقاضی ویزا ضروری است. متقاضیان ویزای امریکا به دلیل عدم وجود سفارت امریکا در ایران باید برای انجام امور مذکور به یکی از سفارت‌های امریکا در کشورهای خارجی مراجعه کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

روش‌های مهاجرت به آمریکا چیست ؟

روش‌ها شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، از طریق ازدواج، از طریق تولد فرزند، پناهندگی، مهاجرت نخبگان، سرمایه‌گذاری، از طریق لاتاری گرین کارت، از طریق ویزای خانوادگی می‌شود.

با در نظر گرفتن نبود سفارت آمریکا در ایران متقاضیان ایرانی دریافت ویزای آمریکا برای انجام امور اداره باید چه اقدامی انجام دهند ؟

متقاضیان ویزای امریکا به دلیل عدم وجود سفارت امریکا در ایران باید برای انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری به یکی از سفارت‌های امریکا در کشورهای خارجی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره