آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس برای بسیاری از ایرانیان امکان پذیر است. کشورسوئیس یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد. مهاجرت به‌سوئیس، اخذ اقامت این کشور شرایط خاص خود را دارد. علاوه بر آن روش‌های متنوعی برای مهاجرت به‌سوئیس وجود دارد. در ادامه به این پرسش که شرایط عمومی مهاجرت به‌سوئیس چیست؟ و با چه روش‌هایی امکان مهاجرت به این کشور وجود دارد؟ پاسخ می‌دهیم. برای تسریع در روند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شرایط عمومی مهاجرت به سوئیس

پیش از مهاجرت به هر کشوری ابتدا باید با شرایط آن کشور آشنا شویم. سوئیس کشوری در اروپای غربی است. پایتخت این کشور برن بوده و ژنو و زوریخ نیز دو شهر دیگرسوئیس هستند که از نظر اقتصادی در جهان مشهور می‌باشند. سوئیس چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی را به رسمیت می‌شناسد. این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مثل صلیب سرخ نیز هست.

از دلایل تمایل افراد به مهاجرت به این کشور می‌توان گفت که سوئیس یک کشور آرام و بی‌طرف شناخته می‌شود که تاکنون در هیچ جنگی وارد نشده است. همچنین‌سوئیس کشور ثروتمندی است که ثروت این کشور به واسطه بانکداری، شرکت‌های بیمه و همچنین صنعت توریسم تأمین می‌گردد. البته این کشور جز اتحادیه اروپا نیست اما برای تجارت با کشورهای اروپایی جز اتحادیه آزاد تجاری گشته است.

مهاجرت به‌سوئیس روش‌های مختلفی دارد که هرکدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارند. روش‌های مهاجرت به سوئیس شامل مهاجرت کاری، تحصیلی ، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی می‌گردد. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت کاری

یکی از راه‌های مهاجرت به اروپا از طریق دریافت ویزای کاری است. این راه برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا و یا اتحادیه تجارت آزاد اروپا یعنی ایسلند، نروژ و لیختن‌اشتاین باشند راحت‌تر است. اگر شما قصد مهاجرت کاری به‌سوئیس رادارید کارفرمای شما باید قبل از شروع استخدام شما به مقامات سوئیس به‌طور رسمی اطلاع رساند.

همان‌طور که اشاره کردیم شهروندان اروپا با موانع کمتری برای این نوع از مهاجرت به‌سوئیس روبه‌رو هستند و محدودیت کارگران غیراروپایی را ندارند. چراکه کشور‌های اروپایی هرکدام سهمی برای مهاجرت به‌سوئیس و کار در این کشور دارند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا باید اجازه کار و اقامت خود درسوئیس را پیش از مهاجرت دریافت نمایند. مهاجرت به‌سوئیس برای کارگران خارجی نیز سهمیه‌بندی دارد. همچنین کارفرمای سوئیسی باید ثابت کنند برای شغل موردنظر ازسوئیس و یا اتحادیه اروپا هیچ واجد شرایطی وجود ندارد. پس از این مرحله متقاضی می‌تواند برای اخذ ویزای کار برای کشورسوئیس اقدام نماید.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

به دلیل نظام آموزشی کشور سوئیس و هزینه‌های پایین تحصیل در این کشور یکی از روش‌های آسان و پر تقاضا برای مهاجرت به‌سوئیس روش مهاجرت تحصیلی است. نظام آموزش‌سوئیس بولونیایی می‌باشد و بر طبق این نظام، دوره کارشناسی سه‌ساله، کارشناسی ارشد دوساله و دکتری چهارساله هست. آموزش رایگان برای شهروندان سوئیسی 9 سال و اجباری است. آموزش ابتدایی به مدت چهار تا شش سال دوره اول آموزش متوسطه از سه تا پنج سال است که درمجموع برای هر فرد 9 سال طول می‌کشد. اما تحصیلات دبیرستان اجباری نیست و طول دوره از سه تا چهار سال متفاوت است.  با توجه به این‌که سوئیس 4 زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی را به رسمیت می‌شناسد زبان آموزشی در این کشور نیز چندگانه و مبتنی بر همین 4 زبان مذکور است. البته در مدارس و دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی زبان‌آموزشی انگلیسی است. برای آشنایی با نحوه مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت با سرمایه‌گذاری

از روش‌های مهاجرت به‌سوئیس مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری است. از مزایای این روش می‌توان به سفر بدون ویزا در کل اروپا، فرصت سرمایه‌گذاری یا خرید املاک و مستغلات اشاره کرد. از این رو این کشور مقصد ایده‌آل برای بازنشستگان و خانواده‌های ثروتمند، می‌باشد. متقاضیان مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری به سوئیس که جز اتحادیه اروپا نباشند می‌توانند به دو روش اقدام به دریافت اجازه اقامت یا ویزا نمایند. اول ثبت شرکت درسوئیس است که برای شرکت‌های بزرگ دارای شخصیت حقوقی می‌باشد. دوک پرداخت مالیات بر ارزش افزوده درسوئیس است که مختص بازنشستگان می‌باشد. فرایند مهاجرت به‌سوئیس از این طریق حدود سه تا چهار ماه طول می‌کشد. این‌که مهاجر هیچ شغلی در کشور سوئیس نداشته باشد و نیز در ده سال اخیر اقامت این کشور را نداشته باشد از الزامات این نوع مهاجرت است. محدوده سنی مهاجر نیز باید بین 18 تا 55 سال باشد.

مهاجرت با روش ازدواج به سوئیس

کسانی که با یک شهروند سوئیسی ازدواج کنند بعد از 3 تا 5 سال اقامت داشتن در این کشور بدون نیاز به آزمون زبان می‌توانند درخواست پاسپورت سوئیس را بدهند. البته این افراد باید سه شرط را رعایت نمایند که شامل:

  • ادغام شدن با شیوه زندگی کردن در کشور سوئیس
  • رعایت نمودن قوانین سوئیس
  • ثابت کردن این‌که هیچ‌گونه خطری برای امنیت داخلی یا خارجی این کشور ندارند

قابل‌ذکر است سن ازدواج برای مهاجرت به سوئیس حداقل 18 سال است و همچنین لازم است که هر دو طرف مجرد باشند. انجام ازدواج نیز باید در حضور مأمور مهاجرت یا در اداره مهاجرت صورت پذیرد. البته الحاق به خانواده و مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای پیوست نیز شرایط خاصی دارد. فردی که تبعه سوئیس است باید همسر خود تقاضای الحاق به خانواده نماید. همچنین این فرد باید شغل و درآمد کافی داشته باشد که بتواند هزینه زندگی همسر و فرزند زیر 18 سال خود تأمین کند.

مهاجرت از طريق تولد

سوئیس برخلاف کشور‌هایی نظیر آمریکا به کودکان متولد شده در خاک خود تابعیت نمی‌دهد. در صورتی که کودک حداقل یکی از والدینش سوئیسی باشد او هم به طور خودکار تبعه سوئیس در نظر گرفته می‌شود. یک کودک به طور خودکار سوئیسی است اگر حداقل یکی از والدین آن سوئیسی باشند. لازم به ذکر است که مهاجرت به سوئیس و دریافت پاسپورت این کشور از طریق تولد کودک برای والدین وی امکان‌پذیر نیست.

مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش از مهاجرت غیرقانونی و بسیار پرمخاطره است. لذا ما هرگز توصیه به انتخاب این روش برای مهاجرت نمی‌کنیم. بر اساس کنوانسیون پناهندگی ژنو پناهنده کسی است که به دلایل سیاسی، مذهبی، فکری، اجتماعی از کشور خود خارج می‌شود و ممکن است در صورت برگشت به کشورش مورد خشونت قرار گرفته و جان او در خطر قرار بگیرد. کشور سوئیس از اعضای این کنوانسیون می‌باشد. با توجه به شرایط ناامن و جنگ در برخی کشورها همچنین به دلیل شرایط رفاهی مناسب در سوئیس بسیار از افراد خواهان مهاجرت از طریق پناهندگی به این کشور هستند. پناهندگان تا زمان تعیین وضعیت خود اجازه خروج از محدوده مورد نظر را ندارند. در صورت خروج از کمپ تا 10 سال اجازه برگشت به اروپا را نخواهند داشت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دلایل تمایل افراد به مهاجرت به‌سوئیس چیست ؟

سوئیس یک کشور ثروتمند است و همچنین کشوری آرام و بی‌طرف شناخته می‌شود که تاکنون در هیچ جنگی وارد نشده است.

مهاجرت به سوئیس با چه روش‌های امکان‌پذیر است ؟

روش‌های مهاجرت به سوئیس شامل مهاجرت کاری، تحصیلی ، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی می‌گردد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره