تجاریسایر موضوعات تجاری

اتحادیه جگرکی تهران

آیا شما با اتحادیه جگرکی یا همان اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران آشنا هستید؟ خوب است بدانید که تمامی اصناف معتبر در هر شهرستان اقدام به تشکیل یک اتحادیه می‌نمایند. این اتحادیه‌ها با هدف اداره امور مربوط به صنف خودشان و همچنین مدیریت کسانی که در این صنف شاغل هستند تشکیل می‌شوند. اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف جگرکی در تهران و نحوه دریافت جواز کسب در این صنف می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

اتحادیه جگرکی در تهران

اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران با هدف نظارت و احقاق حقوق و همچنین مدیریت بر امور افراد شاغل در این صنف در شهر تهران تشکیل گشته است. اتحادیه‌های اصناف هر شهر توسط افراد خوشنام صنف در همان شهر اداره می‌شود. این افراد از طریق برگزاری انتخابات و رای گیری انتخاب می‌شوند تا اتحادیه صنف را مدیریت کنند. اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه تهران نیز از جمله اتحادیه‌های فعال موجود در تهران است.

خوب است بدانید کسانی که قصد دارند در صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه شروع به کار کنند باید از اتحادیه نامبرده جواز کسب دریافت نمایند. بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران بررسی صلاحیت و صدور پروانه کسب برای متقاضیان اشتغال در این صنف در شهر تهران است. البته لازم به ذکر است که صدور جواز کسب، مدارک لازم برای صدور جواز و همچنین ابزار و امکانات لازم برای شروع اشتغال در هر صنف بر اساس قواعد و شرایط خاص همان اتحادیه تعیین می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

صدور مجوز کسب توسط اتحادیه فروشندگان جگر، دل و قلوه تهران

این روزها جگرکی‌ها بازار خوبی در میان مردم دارند. خوراک جگر و… یکی از خوراک‌های پرطرفدار در ایران محسوب می‌شوند. بنابراین برپایی یک کسب و کار کوچک و فروش جگرکی می‌تواند یک شغل بسیار خوب برای افراد متقاضی محسوب گردد. افرادی که قصد دارند به صورت قانونی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار در این حوزه نمایند ابتدا باید جواز کسب دریافت نمایند. صدور جواز کسب برای جگرکی‌ها توسط اتحادیه صنف فروشندگان دل، جگر و قلوه در شهر مورد نظر انجام می‌گیرد. به همین ترتیب کسانی که قصد دارند در حوزه پخت و ارائه جگر دل و قلوه در تهران مشغول شوند باید جواز کسب جگرکی خود را از اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه شهر تهران دریافت نمایند. برای دریافت جواز کسب جگرکی کلیک کنید.

شرایط دریافت جواز کسب

افراد متقاضی برای دریافت جواز کسب جگرکی باید شرایط خاصی دارا باشند. تا اتحادیه برای این افراد جواز کسب و صادر نماید. شرایط لازم برای دریافت جواز کسب عبارت است از:
• متقاضی باید یک واحد صنفی که حداقل ۱۲ مترمربع مساحت دارد یا به صورت اجاره یا خرید ملک تهیه نماید.
• مطابق با عرف اتحادیه مذکور لوازم و اسباب کار برای راه‌اندازی جگرکی تهیه شود ‌به عنوان مثال در این واحد صنفی باید یخچال ویترینی وجود داشته باشد.
• از نکات مهم برای صدور جواز کسب رعایت نکات بهداشتی در واحد صنفی مذکور می‌باشد.

مراحل دریافت جواز کسب از اتحادیه جگرکی تهران

برای دریافت جواز کسب جگرکی متقاضی باید ابتدا از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال نماید. پس از آن درخواست اولیه توسط ارگان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد که این بررسی حدوداً ده یا پانزده روز به درازا می‌کشد. در صورتی که درخواست اولیه پذیر شود متقاضی باید مدارک و اسناد خود را ارسال نماید. تا این مدارک نیز بررسی کردند و بازرس اتحادیه برای بازدید از واحد صنفی به محل مورد نظر بیاید.
در نهایت هیئت‌مدیره اتحادیه صنفی با بررسی تمامی شرایط فرد تصمیم می‌گیرند که در صورت صلاحیت داشتن متقاضی تأییدیه دریافت جواد کسر را به او اعطا کنند. سرانجام متقاضی می‌تواند با پرداخت وجه لازم برای عضویت در اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف اقدام نماید تا با این کار پروانه کسب وی صادر شود.
ذکر است که جواز کسب به اولیه بعد از تایید صلاحیت متقاضی به مدت یک سال صادر می‌شود. و بعد از گذشت یک سال این جواز باید توسط دارنده جواز به صورت ۵ ساله یا ده ساله تمدید شود.

مدارک لازم برای جواز کسب

برای صدور جواز کسب جگرکی جانبه اتحادیه صنف فروشندگان جگر دل و قلوه در تهران متقاضی نیازمند مدارکی است تا با ارائه آن‌ها جواز کسب صادر گردد. این مدارک عبارت‌اند از:

  • کپی از مدارک هویتی متقاضی مثل شناسنامه و کارت ملی.
    • اجاره‌نامه و یا سند مالکیت واحد صنفی در نظر گرفته شده برای این شغل و کپی از آن.
    • تصویر پرسنلی متقاضی
    • کپی از آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
    • در صورتی که متقاضی دریافت جواز کسب آقا باشد باید کارت پایان خدمت و یا گواهی معافیت خود را از نظام وظیفه ارائه نمایند
    • ارائه فیش واریز حقوق عضویت در اتحادیه مربوطه
    • گذراندن ۱۰ ساعت آموزش اجباری برای یادگیری کار و دریافت گواهی و ارائه آن
    • گواهی‌های عدم سوءپیشینه عدم اعتیاد صلاحیت فنی و موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
    • دریافت کارت سلامت از وزارت بهداشت و ارائه آن

قابل توجه است که متقاضی دریافت جواز کسب تنها سه ماه فرصت دارد تا مدارک ذکرشده را به اتحادیه تحویل دهد. برای آشنایی بیشتر با مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

همکاری با اتحادیه جگرکی تهران

شما بعد از عضویت و فعالیت در رسته های مربوط به این اتحادیه می توانید به عنوان بازرس یا اعضای هیئت مدیره در اتحادیه همکاری داشته باشید. برای این منظور باید در زمان های فراخوان اتحادیه جگرکی تهران در انتخابات شرکت کنید. برای اطلاع بیشتر می توانید وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس اتحادیه جگر، دل و قلوه تهران

آدرس اتحادیه جگر تهران : تهران، منطقه 7، پیچ شمیران، ساختمان تنکابن، نیم طبقه اول، پلاک 352

تلفن :

021-77620507

021-77620388

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران به چه منظور ایجاد شده است ؟

اتحادیه صنف فروشندگان جگر دل و قلوه در تهران با هدف نظارت و احقاق حقوق و همچنین مدیریت بر امور افراد شاغل در این صنف در شهر تهران تشکیل گشته است.

از وظایف مهم اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران چیست ؟

یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان دیگر دل و قلوه در تهران بررسی صلاحیت و صدور پروانه کسب برای متقاضیان اشتغال در این صنف در شهر تهران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره