خانوادهسایر موضوعات خانواده

سامانه استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی – estelam.msrt.ir

سامانه استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی کدام آدرس است؟ کسانی که قصد دریافت استعلام از مدارک تحصیلی خود را دارند. در حال حاضر می‌توانند به صورت الکترونیکی استعلام مدارک خود را دریافت کنند. از این پس شما می‌توانید با مراجعه به سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم اقدام به دریافت استعلام مدرک خود نمایید. و به این وسیله به تمامی اطلاعات تحصیلی خود دسترسی خواهید داشت. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم

پس از همه‌گیری ویروس کرونا، وزارت علوم با همکاری آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات، اقدام به تأسیس سامانه الکترونیکی استعلام مدرک تحصیلی به نشانی اینترنتی estelam.msrt.ir نمود. تا از مراجعه حضوری بسیاری از متقاضیان جهت دریافت استعلام از مدارک تحصیلی‌شان جلوگیری کند.

اکنون داوطلبان تنها با مراجعه به سامانه استعلام مدرک تحصیلی و با درج کد ملی و سایر اطلاعات فردی می‌توانند به تمامی اطلاعات تحصیلی خود دسترسی داشته باشند. متقاضیان دریافت استعلام بعد از تکمیل اطلاعات خود در سامانه، یک کد رهگیری دریافت می‌نمایند. با استفاده از این کد رهگیری داوطلب می‌تواند وارد سیستم شود و استعلام مدارک تحصیلی خود را دریافت نماید.

برای آشنایی با سایر راه های جلوگیری از جعل مدرک تحصیلی کلیک کنید.

ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم

در مطلب بالا اشاره کردیم که در سال‌های اخیر و پس از شیوع بیماری کرونا، سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم راه‌اندازی شد. بدین ترتیب دانش‌آموزان و داوطلبان دانشگاهی از این پس می‌توانند بدون مراجعه حضوری و تنها با استفاده از سامانه الکترونیکی وزارت علوم، اقدام به دریافت استعلام مدارک تحصیلی خود نمایند.

نحوه دریافت استعلام از مدارک تحصیلی با استفاده از این سامانه چندان پیچیده و سخت نیست. و شما دسترسی به استعلام مدارک تنها به اطلاعات هویتی و شخصی داوطلب نیازمند هستید. گام اول برای دریافت استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم جستجوی نشانی اینترنتی estelam.msrt.ir و ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی است.

راهنمای دریافت استعلام

گفتیم که گام اول برای دریافت استعلام مدرک تحصیلی ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم است. بعد از ورود مرحله تکمیل فرم و درج اطلاعات خواسته‌شده در سایت است. هنگامی که اطلاعات به درستی درج شوند سایت به شما یک کد رهگیری می‌دهد. بنابراین می‌توانیم مراحل دریافت استعلام مدارک تحصیلی را به سه بخش تقسیم کنیم.

اول؛ مراجعه به سامانه استعلام مدرک تحصیلی به نشانی estelam.msrt.ir و تکمیل فرم مورد نظر. این فرم از شما اطلاعات هویتی نظیر نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و شماره شناسنامه و شماره موبایل می‌خواهد.

دوم، پس از تکمیل فرم در سامانه گزینه صدور کد رهگیری را در پایین صفحه فرم انتخاب نمایید. بدین ترتیب کد رهگیری به شماره موبایل شما ارسال می‌شود.

سوم؛ بعد از ارسال کد رهگیری به شما، یک صفحه جدید برای مشاهده استعلام مدرک تحصیلی در سامانه به شما نشان داده می‌شود. که در این صفحه کد رهگیری خود را وارد می‌نمایید. و گزینه استعلام مدرک تحصیلی را انتخاب می‌کنید. تا بدین ترتیب از مدارک تحصیلی خود به صورت اینترنتی و غیرحضوری استعلام دریافت نمایید. البته توجه داشته باشید گاهی ممکن است این صفحه جدید چند روز بعد از ثبت اطلاعات و تکمیل فرم به شما نشان داده شود.

برای آشنایی با مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات تحصیلی در سامانه استعلام مدرک تحصیلی

در این مطلب اشاره کردیم که متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به وزارت علوم و با سامانه استعلام مدارک تحصیلی به تمامی اطلاعات تحصیلی خود دسترسی یابند. اما آیا با استفاده از این سامانه امکان ویرایش اطلاعات تحصیلی نیز وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که بله؛ متقاضیان که به طریقی که در این مقاله ذکر شد وارد سامانه شدند و کد رهگیری دریافت کردند. هنگامی که متوجه مغایرت برخی از اطلاعات تحصیلی خود در سامانه و اطلاعات صحیح شدند. می‌توانند با انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات فردی، اطلاعات نادرست را اصلاح نمایند.

روش ویرایش اطلاعات

ابتدا به سامانه estelam.msrt.ir وارد می‌شوید. سپس اطلاعات هویتی خود را وارد می‌نمایید. و درنهایت گزینه صدور کد رهگیری را انتخاب می‌کنید. کد رهگیری توسط سامانه به شماره موبایل شما ارسال می‌شود.

با دریافت کد رهگیری، آن را در کادر مربوطه در سامانه وارد می‌نمایید. و سپس گزینه استعلام مدرک تحصیلی را انتخاب می‌کنید.

در صورت مشاهده اطلاعات نادرست در این صفحه گزینه ویرایش اطلاعات شخصی را انتخاب کنید. و اطلاعات ناصحیح را اصلاح نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید. که پیش از ایجاد تغییرات ابتدا اطلاعات هویتی بر اساس کارت ملی خود را با اطلاعات درون سامانه تطابق دهید. اگر هرگونه مغایرتی در اطلاعات هویتی شما وجود داشت به‌جز نام و نام خانوادگی، پرونده خود را ثبت ننمایید و ویرایش اطلاعات را انجام ندهید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

نشانی اینترنتی سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم چیست ؟

وزارت علوم با همکاری آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات، اقدام به تأسیس سامانه الکترونیکی استعلام مدرک تحصیلی به نشانی اینترنتی estelam.msrt.ir نمود.

روش دریافت استعلام مدرک تحصیلی با استفاده از سامانه وزارت علوم چگونه است ؟

ورود به سامانه estelam.msrt.ir و درج اطلاعات هویتی خواسته‌شده، صدور و ارسال کد رهگیری به شماره تلفن شما و درنهایت وارد نمودن کد رهگیری در سایت و دریافت استعلام از مدارک تحصیلی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره