ازدواجخانواده

عیوب مردان در فسخ نکاح

فسخ نکاح از جمله قوانینی است که با استفاده از آن مرد و زن می‌توانند به دلایل خاصی از یکدیگر جدا شوند. اما فسخ نکاح به راحتی صورت نمی‌گیرد و اگر زن بخواهد نکاح خود را فسخ نماید می‌بایست دلایل منطقی و قانونی برای این کار خود داشته باشد. با توجه به این توضیحات شاید پرسش‌هایی در ذهن شما مبنی بر عیوب مردان و دلایلی که باعث فسخ نکاح از طرف زن می‌شوند مطرح شود و برایتان سوال شود که در چه مواردی زن حق فسخ نکاح خود را دارد؟ در ادامه به این پرسش به طور کامل پاسخ داده‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

عیوب مردان در فسخ نکاح

طبق قانون همانطور که مردان می‌توانند با اثبات عیوب زن نکاح را فسخ کنند زنان نیز این حق را دارند که با اثبات برخی عیوب مردان اقدام به فسخ نکاح نمایند. زن می‌تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و مطرح کردن عیوب مرد و همچنین اثبات آن‌ها نکاح خود را به راحتی فسخ نماید. البته زن می‌بایست حتما عیوب مطرح شده را نزد دادگاه اثبات نماید و در صورتی که نتواند در دادگاه موارد عیوب مرد را ثابت کند حق فسخ نکاح خود را نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با قوانین مربوط به فسخ نکاح کلیک کنید.

عیوب مردان در فسخ نکاح از طرف زن شامل چه مواردی می‌شود ؟

عیوب مردان برای فسخ نکاح شامل چندین مورد می‌باشد که حق فسخ نکاح را به زن می‌دهد. طبق ماده ۱۱۲۲ قانون مدنی عیوب مردان که سبب ایجاد حق فسخ نکاح برای زن می‌گردد از قرار ذیل است. برای اشنایی با نهوه دریافت مهریه فسخ نکاح کلیک کنید.

خصا یا اخته بودن مرد

چنانچه مرد خصا یا اخته باشد زن می‌تواند با اثبات این موضوع نکاح خود را فسخ نماید. اخته بودن به این معناست که مرد در بارور کردن زن ناتوان باشد و نتواند زن را صاحب فرزند کند که در این صورت قانون به زن حق فسخ نکاح را خواهد داد. البته این در صورتی است که زن از این موضوع تا بعد از عقد اطلاعی نداشته باشد.

عنن بودن مرد

چنانچه مرد توانایی برقراری رابطه زناشویی را نداشته باشد و در ایجاد این رابطه ناتوان باشد زن حق فسخ نکاح را خواهد داشت. البته این مورد نیز شامل مواردی است که باید رعایت شود. در صورتی حق فسخ نکاح به زن داده می‌شود که مرد حتی یک بار هم قادر به انجام رابطه زناشویی نبوده باشد و در صورتی که مرد یک بار رابطه برقرار کرده باشد حق فسخ از زن سلب می‌گردد. چنانچه زن قبل از عقد از عنن مرد اطلاعی نداشته باشد یا این مشکل بعد از عقد برای مرد به وجود آمده باشد باز هم به زن حق فسخ نکاح داده خواهد شد.

قطع بودن آلت تناسلی

چنانچه آلت تناسلی مرد به هر دلیلی مقطوع شده باشد و در ایجاد رابطه زناشویی مشکل ایجاد کند یا مانع برقراری آن شود باز هم حق فسخ به زن داده خواهد شد. البته در این مورد نیز زن باید اثبات کند که قبل عقد از این موضوع اطلاعی نداشته است.

جنون | عیوب مردان در فسخ نکاح

چنانچه مرد دچار جنون شود و یا قبل از عقد این مشکل را داشته باشد زن می‌تواند با اثبات آن نکاح را فسخ کند. برای دریافت خدمات از مشاوران و وکلای حقوقی می‌توانید مقاله مشاوره طلاق را بخوانید.

سایر شرایط برای فسخ نکاح از طرف زن

در قانون شرایط مختلفی در نظر گرفته شده است که می‌تواند حق فسخ نکاح را به زن بدهد، برای بررسی شرایط به خصوص شما می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی مجموعه وکیل دات کام استفاده نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عیوب مردان در فسخ نکاح، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عیوب مردان در فسخ نکاح پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره