خانوادهطلاق

مشاوره طلاق حقوقی

مشاوره طلاق حقوقی چیست ؟ در تمام کشورهای جهان یکی از مواردی که روز به روز در حال افزایش است طلاق است. ایران نیز یکی از بالاترین آمار‌های طلاق را در میان کشورهای جهان دارد. طلاق می‌تواند یکی از تلخ‌ترین قسمت‌های زندگی افراد باشد اما در مواردی طلاق یکی از بهترین انتخاب‌های موجود می‌شود. بارها در جامعه خود شنیده‌ایم که این تنها مرد است که می‌تواند درخواست طلاق دهد و از همسر خود جدا شود اما قانون این اجازه را به زن نیز داده است که باتوجه به شرایط قانونی، درخواست طلاق دهد و از همسر خود جدا شود. با گرفتن مشاوره طلاق قبل از جدایی از حق و حقوق خود اطلاع یابید تا حقوق شما تضییع نگردد.

توصیه مهم: چون در قانون ما زن حقی بر طلاق ندارد بهتر است قبل از ازدواج با وکیل مشورت نموده و زن در سند ازدواج وکالت در طلاق و سایر حقوق خود را بگیرد تا در صورت تمایل به طلاق به راحتی بتواند خود را مطلقه سازد و نیازی به اثبات سوء‌رفتار مرد یا عسر و حرج و طی مراحل طولانی نداشته باشد.

برای دریافت مشاوره طلاق حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

طلاق به سه صورت ممکن است | مشاوره طلاق

۱- طلاق توافقی.

۲-طلاق به درخواست مرد.

۳-طلاق به درخواست زن.

هر کدام از این سه مورد مراحل خاص خود را دارد که به‌صورت مجزا به آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با از خدمات مشاوره طلاق و مهریه کارشناسان وکیل دات کام بهرمند شوید یا برای مطالعه مقاله حضانت فرزند کلیک کنید.

طلاق توافقی | مشاوره طلاق

طلاق توافقی طلاقی است که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم و توافق از یکدیگر جدا شوند. هرگونه توافقی که زوجین درخصوص حضانت فرزندان و نفقه و مهریه و … انجام می‌دهند برای دادگاه قابل قبول است و در گواهی عدم سازش ذکر می‌شود. توصیه می کنیم مقاله تقسیم امواع بعد از طلاق را مطالعه نمایید.

یکی از تعهدات مرد به زن، مهریه است اگر زوجین درمورد مهریه به توافق نرسند دادگاه گواهی عدم سازش صادر نمی‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلاق توافقی کلیک کنید.

مراحل طلاق توافقی | مشاوره طلاق

زوجین ابتدا باید به سامانه نوبت‌دهی طلاق مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند مرکز غربالگری پس از ثبت اطلاعات زوجین و دلایل طلاق، آنان را به یکی از مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی ارجاع می‌دهد.

جلسات مشاوره طلاق یک تا پنج جلسه به فاصله ۴۵ روز زمان می‌برد، زوجین پس از اخذ گواهی عدم انصراف طلاق باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رجوع کنند و دادخواست طلاق بدهند. پس از تقدیم دادخواست طلاق، دادگاه تعیین‌وقت می‌کند و لازم است زوجین در زمان تعیین شده در دادگاه حضور پیدا کنند در این مرحله هم زوجین باید به واحد مشاوره طلاق مستقر در دادگاه خانواده مراجعه کنند.

در صورتی که همچنان زوجین اصرار به طلاق داشته باشند مشاوره طلاق توافقنامه‌ای را که شامل تعیین تکلیف مهریه، نفقه زوجه، اجرت‌المثل، جهیزیه، نفقه فرزند، حضانت فرزند، نحوه ملاقات با فرزند و سایر حقوق مالی و غیر‌مالی طرفین است، تنظیم کرده و به امضای زن و شوهر می‌رساند. سپس زوجین برای صدور گواهی عدم امکان سازش به دادگاه رجوع می‌کنند. باردار نبودن زوجه برای صدور گواهی عدم امکان سازش امری ضروری است.

پس از صدور گواهی از مشاوره طلاق، زوجین ۳ ماه فرصت دارند به دفتر طلاق مراجعه کنند تا صیغه طلاق جاری شده و طلاق ثبت گردد. اطلاعات بیشتر در مورد طلاق غیابی کلیک کنید.

طلاق به درخواست مرد | مشاوره حقوقی طلاق

اگر مرد به‌ دنبال طلاق گرفتن از زوجه باشد باید علاوه بر پرداخت مهریه، نفقه و اجرت‌المثل زن را بپردازد. اگر مرد توان پرداخت مهریه را ندارد می‌تواند دادخواست اعسار بدهد تا درصورت پذیرش، مهریه به‌صورت اقساطی درآید؛ اگر زوجه باکره باشد مرد موظف به پرداخت نصف مهریه است. توصیه می‌کنیم مقاله طلاق در صورت بخشیدن مهریه را مطالعه نمایید و از خدمات مشاوره طلاق وکیل دات کام بهرمند شوید.

وقتی طلاق از جانب مرد است باید نفقه زن که توسط دادگاه و براساس شئونات اجتماعی و خانوادگی زن تعیین می‌شود تماما پرداخت شود. همچنین مرد باید اجرت‌المثل زن را نیز پرداخت کند چون اصل بر این است که زن قصد ندارد کارهای منزل را رایگان انجام دهد البته مبلغ اجرت‌المثل هم توسط دادگاه تعیین می‌شود. اگر درخواست طلاقی که مرد می‌دهد به‌خاطر تخلف زن از وظایف همسری یا سوءاخلاق او نباشد، مرد مواظف است نصف اموالی که در زمان تاهل با زوجه، به دست آورده یا معادل آن را به زن بدهد.

مراحل طلاق از جانب مرد

مرد باید به دادگاه مراجعه کند و دادخواست طلاق بدهد، دادگاه قرار ارجاع به داوری صادر می‌کند بعد از ارجاع به داوری و صدور حکم داوری، طرفین باید حکم داوری را به دادگاه ارائه کنند در صورتی که سازش ممکن نباشد دادگاه گواهی عدم سازش صادر می‌کند. زوجین بعد از صدور گواهی، ۳ماه فرصت دارند به دفتر ازدواج و طلاق رجوع کنند تا پس از جاری شدن صیغه طلاق، آن دفتر، طلاق را ثبت کند. مشاوره طلاق به شما برای انجام راحت تر سیکل طلاق کمک می کند.

طلاق به درخواست زن

زن برای اینکه بتواند از همسرش طلاق بگیرد باید در دادگاه ثابت کند که مرد یکی ازشروط ۱۲گانه ضمن عقد را زیر پا گذاشته است. همچنین عدم پرداخت نفقه، غیبت بیش از ۴سال و عسر و حرج زن می‌تواند باعث ایجاد حق طلاق برای او شود.

زمانی که زن در دادگاه اثبات کند مرد به او نفقه نمی‌دهد یا بیش از ۴سال از غیبت مرد می‌گذرد یا اینکه در سختی است و ادامه زندگی برای او ممکن نیست (عسر و حرج) دادگاه به زن اجازه طلاق می‌دهد. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره طلاق وکیل دات کام بهرمند شوید.

در قانون، مصادیق عسر و حرج بیان شده است که عبارتند از: ترک زندگی توسط زوج به‌مدت حداقل ۶ ماه متوالی یا ۹ ماه متناوب در یک سال بدون عذرموجه، اعتیاد زوج به مواد مخدر و مشروبات الکلی، محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال و بیشتر، سوء رفتار زوج، ابتلا زوج به بیماری‌های صعب‌العلاج.

اگر مرد به زن حق طلاق داده باشد زن با استفاده از این حق به آسانی می‌تواند از زوج طلاق بگیرد.(وکالت زن در طلاق).

برای مطالعه مقاله تفاوت درخواست طلاق از جانب مرد و زن کلیک فرمایید.

طلاق، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مشاوره طلاق مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره طلاق پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی طلاق می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره