آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت به استرالیا با سریع ترین راه

مهاجرت به استرالیا مقصد و هدف بسیاری از مهاجران ایرانی و حتی سایر کشورها است. هرچند در سال‌های اخیر استرالیا شرایط برای ورود مهاجران را سخت‌تر کرده است. اما هنوز در زمره کشور‌های محبوب برای مهاجرت محسوب می‌گردد. ایجاد محدودیت در جذب مهاجر به این معنا نیست که هیچ راهی برای مهاجرت به‌استرالیا وجود نداشته باشد. در ادامه به موضوع مهاجرت‌به این کشور و روش‌های آن می‌پردازیم. جهت تسریع می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا در میان ایرانیان یکی از کشور‌های محبوب برای مهاجرت محسوب می‌شود. با وجود این که این کشور در چند سال اخیر محدودیت‌هایی برای ورود مهاجران اعمال کرده است، ولی باز کشور استرالیا به عنوان یک کشور مهاجر‌پذیر شناخته می‌شود. مهم‌ترین دلیل پذیرفتن مهاجرین دراسترالیا مربوط به کاهش نرخ رشد جمعیت و  افزایش نرخ پیری می‌باشد که نتیجه این دو کمبود نیروی متخصص در بازار کار می‌گردد.

روش‌های مهاجرت به استرالیا

استرالیا به عنوان یک کشور مهاجر‌پذیر ویزا‌های مختلفی را صادر می‌کند. بنابراین روش‌های مختلفی برای مهاجرت‌به‌استرالیا وجود دارد. این روش‌ها در حوزه‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و… می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت روش‌های مهاجرت‌به‌استرالیا تا حدودی متنوع است. در ادامه به معرفی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت تحصیلی

استرالیا دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان است. کشور استرالیا دارای 42 دانشگاه است که 7 مورد از آن‌ها در رتبه‌بندی‌های جهانی جزء 100 دانشگاه برتر هستند. تحصیل دراسترالیا یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت‌به این کشور است. همچنین با استفاده از این روش به دانشجویان مهاجر مزایای زیادی تعلق خواهد گرفت. دانشجویان مهاجر به استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی و با پیدا کردن کار در این کشور امکان دریافت اقامت دائم استرالیا را نیز دارند.

برای مهاجرت‌تحصیلی به استرالیا 3 نوع ویزا وجود دارد که شامل ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی استرالیا، ویزای گاردین استرالیا و ویزای آموزش شغلی و مهارتی‌استرالیا می‌گردد. صدور ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی که مرسوم‌تر است برای مدت 5 سال صادر می‌شود و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. شرط اصلی دریافت این ویزا ثبت‌نام دانشجو یا دانش‌آموز در یکی از دانشگاه‌ها و یا مراکز آموزشی‌استرالیا می‌باشد. برای اشنایی بیشتر با مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم‌استرالیا به دلیل کمبود جمعیت جوان دچار مشکل کاهش نیروی متخصص در بازار کار شده است. بنابراین استرالیا برای رشد اقتصادی خود اقدام به جذب نیرو‌های متخصص از میان مهاجرین می‌نماید. لازم به ذکر است استرالیا یکی از بهترین کشور‌ها در زمینه پرداخت حقوق و مزایا محسوب می‌گردد. مهاجرت کاری یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به‌استرالیا می‌باشد و از طرفی یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم به‌استرالیا از طریق مهاجرت‌کاری است. استرالیا در این روش از مهاجرت حدود 24 نوع ویزا صادر می‌نماید. ویزای سرمایه‌گذاری در دسته‌بندی ویزاهای کاری قرار گرفته است.

اقتصاد قوی و صنایع فعال و روابط استرالیا با سایر کشور‌های جهان موجب شده تا سرمایه‌گذاری در این کشور جزو روش‌های مناسب برای مهاجرت‌به حساب بیاید. فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در استرالیا وجود دارد. ثبت شرکت و یا کارآفرینی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا به حساب می‌آید. برخی از این روش‌ها موجب دریافت اقامت دائم استرالیا می‌شوند. برای آشنایی با روش مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق خانواده و ازدواج

افرادی که مقیم استرالیا هستند می‌توانند در نقش یک حامی یا پشتیبان برای اعضای خانواده خود اقامت دائم یا موقت استرالیا را دریافت کنند. علاوه بر آن اگر فردی با یک شهروند استرالیایی ازدواج کند می‌تواند ویزای ازدواج یا پارتنر دریافت کند. در کشور استرالیا 23 نوع ویزا در بخش ویزاهای ازدواج و خانواده وجود دارد.

مهاجرت از طریق پناهندگی

از دیگر روش‌های مهاجرت‌به‌استرالیا دریافت پناهندگی است. این روش علاوه بر خطراتی که به دنبال دارد سخت‌ترین روش مهاجرت نیز محسوب می‌گردد. طبق آمار درخواست حدود 88درصد افراد مهاجر از طریق پناهندگی به کشوراسترالیا رد می‌گردد. اما به هر صورت پناهندگی نیز به عنوان یک روش مهاجرت‌به استرالیا محسوب می‌گردد. و استرالیا 8 نوع ویزای پناهندگی و بشردوستانه صادر می‌کند. اشخاصی که شرایط خاصی داشته باشند می‌توانند طبق قوانین استرالیا اقدام به اخذ یکی از این 8 نوع ویزای پناهندگی نمایند.

شرایط عمومی مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت‌به‌استرالیا به دودسته شرایط خاص و شرایط کلی تقسیم می‌شود. دسته اول شرایط خاص مربوط به روش‌های مهاجرتی است. یعنی برخی شرایط مربوط به اخذ ویزای کاری با شرایط اخذ ویزای تحصیلی تفاوت دارد. اما برخی از شرایط‌مهاجرت در تمامی روش‌های مهاجرتی یکسان است و به عنوان شرایط کلی و عمومی در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین این شرایط عبارت‌ از داشتن وضعیت سلامتی مناسب و انجام تست مدیکال، عدم سوءپیشینه، داشتن مدرک زبان انگلیسی، تکمیل بودن مدارک هویتی و فرم‌های درخواست مربوطه و پرداخت کردن هزینه به دولت‌استرالیا برای صدور ویزا می‌‌باشند.

مدارک عمومی لازم برای مهاجرت به استرالیا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت‌به‌استرالیا نیز مانند شرایط مهاجرت به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی مدارک به طور مخصوص به روش مهاجرت بستگی دارد. اما برخی مدارک نیز به صورت کلی و عمومی جدا از روش‌های مهاجرتی است که شامل:

  • پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، عکس، کارت ملی و…
  • گزارش حساب بانکی و نامه برای اثبات تمکن مالی
  • اسناد مربوط به سوابق شغلی
  • دعوت‌نامه یا پیشنهاد شغلی یا پذیرش دانشگاه یا اسپانسری در استرالیا
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های مهاجرتی به دولت استرالیا
  • تکمیل کردن مربوط به فرم‌های مربوطه

نکته مهم این است که برخی از این مدارک باید حتماً به‌صورت انگلیسی ترجمه شود و مهر ناتی NAATI بر روی آن درج شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا باوجود محدودیت‌های ایجاد شده در استرالیا برای پذیرش مهاجرین، امکان مهاجرت به این کشور وجود دارد ؟

بله استرالیا همچنان به عنوان کشور مهاجرپذیر شناخته می‌شود. مهم‌ترین دلیل پذیرفتن مهاجرین در استرالیا مربوط به کاهش نرخ رشد جمعیت و  افزایش نرخ پیری می‌باشد که نتیجه این دو کمبود نیروی متخصص در بازار کار می‌گردد.

روش‌های مهاجرت به استرالیا چیست ؟

این روش‌ها عبارت‌اند از  مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، پناهندگی و مهاجرت از طریق خانواده و ازدواج.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره