آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد به دلیل دارا بودن حقوق اجتماعی و سطح رفاهی بالا، بسیار پرطرفدار است. کشور سوئد با جمعیت پایین خود یکی از کشورهای مهاجر پذیر در حوزه اروپاست که می‌توانید با روش‌های مختلف به این کشور نقل مکان کنید. البته باید در نظر داشته باشید که دانستن شرایط مهاجرت و زندگی در تصمیم گیری شما بسیار تاثیرگذار است. چرا که بسیاری از متقاضیان مهاجرت بدون اطلاعات کافی هزینه‌های زیادی می‌پردازند و یا به دلیل عدم اطلاع کافی این کشور را مقصد خود انتخاب می‌کنند. به هر حال برای جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت به سوئد

سوئد از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌گردد. شهروندان سوئد از حقوق اجتماعی و رفاهی مناسبی دارا هستند. برای همین مهاجرت‌به این کشور از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. تعداد زیادی از خدمات اجتماعی برای شهروندان این کشور رایگان و یا با کمک هزینه‌های دولتی می‌باشد. کشور سوئد از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و در کنار نروژ و دانمارک، سه کشور تشکیل دهنده این حوزه می‌باشند. واحد پول سوئد کرون می‌باشد و سوئد آب و هوای سردی دارد. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

انواع روش های مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت‌به کشور سوئد روش‌های مختلفی وجود دارد. محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور شامل سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، خرید ملک، ازدواج، مهاجرت‌کاری، تحصیلی و مواردی نظیر این می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی

متقاضیان مهاجرت‌تحصیلی به سوئد اقامت موقت این کشور را به درست می‌آورند. سپس با فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های سوئد تا 6 ماه فرصت دارند تا در این کشور شغل پیدا کنند و بدین صورت اجازه کار در این کشور و اقامت دائم را خواهند داشت. کشور سوئد به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی سیستم آموزشی قوی دارد. مرحله اول برای مهاجرت‌تحصیلی به سوئد انتخاب دانشگاه و همچنین درخواست پذیرش از جانب آن دانشگاه می‌باشد. هر یک از دانشگاه‌های سوئد وهزینه‌های متفاوت و معیارهای مختلفی برای پذیرش دارند.

مدارک لازم برای مهاجرت‌تحصیلی به سوئد شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی و پاسپورت که به صورت رسمی ترجمه شود.
  • تکمیل فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه سوئد
  • گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزند در صورت متاهل بودن
  • مدرک زبان با نمره‌ی مورد تایید دانشگاه مدنظر
  • تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئد

برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به سوئد

متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در سوئد می‌توانند اقامت یک‌ساله این کشور را دریافت نمایند. پس از گذشت یک سال امکان تمدید ویزا را خواهند داشت و ازین جهت برای مهاجرین سرمایه‌گذار مشکلی ایجاد نمی‌شود. اما برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری لازم است مهاجر متقاضی مبلغی حدود 100هزار یورو در این کشور سرمایه‌گذاری نماید. جهت مهاجرت‌به این کشور با روش سرمایه‌گذاری داشتن یک طرح اقتصادی مناسب و تمایل به اجرایی کردن آن از عناصر مهم کلیدی می‌باشد.

اگر بعد از گذشت 4 سال سرمایه‌گذار بتواند شرکت خود را در این کشور فعال نگه دارد می‌تواند اقامت دائم سوئ را نیز دریافت نماید. لازم به ذکر است مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور کمتر از مبلغ مورد نیاز برای دریافت اقامت کشورهای دیگر از روش سرمایه‌گذاری می‌‌باشد. اما سختی مهاجرت‎‌سرمایه‌گذاری در سوئد فرآیند عملی کردن طرح اقتصادی در این کشور است. علاوه بر ثبت شرکت، سرمایه‌گذار می‌تواند با خرید ملک و ارائه اسناد و مدارک اقامت کشور سوئد را اخذ نماید.

مهاجرت کاری

از روش‌های اصلی و مهم مهاجرت به سوئد روش مهاجرت شغلی یا کاری است. افراد متقاضی لازم است که تخصصی داشته باشند.  این تخصص باید در سوئد به رسمیت شناخته شود. بدین ترتیب فرد مهاجر می‌تواند به استخدام یک کارفرمای سوئدی درآید. بنابراین مهاجر در چنین شرایطی می‌تواند به آسانی برای دریافت ویزای کاری سوئد اقدام نماید و اقامت موقت سوئد را دریافت کند. در صورتی که مهاجر بتواند چهار سال به فعالیت کاری خود ادامه دهد اقامت دائم سوئد را دریافت خواهد کرد. روش مهاجرت کاری به سوئد یکی از موفق‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت سوئد محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد

از دیگر روش‌های محبوب مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج با تبعه این کشور است. البته این روش شرایط آسانی ندارد. چرا که بسیاری از افراد با ازدواج تقلبی اقدام به دریافت اقامت می‌نمایند و کشور سوئد برای جلوگیر یاز این اتفاق قوانین خاصی وضع کرده است. اما به طور کلی اگر یک فرد با تبعه و شهروند سوئدی ازدواج کند در مدت زمان کوتاهی می‌تواند اقامت این کشور را اخذ نماید.

در این روش فرد متقاضی مهاجرت ابتدا باید به سفارت سوئد در کشور خود مراجعه نماید. اگر متقاضی در سوئد اقامت دارد باید به اداره مهاجرت سوئد مراجعه کند. سپس درخواست خود برای مهاجرت از طریق ازدواج را ارائه نماید.  جهت تشکیل پرونده باید مبلغی پول، مدارک هویتی، پاسپورت و عکس تحویل دهد. با گذشت 2 تا 5 ماه متقاضی برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شود. در این مصاحبه باید سه نکته را اثبات نماید که شامل اثبات هویت، اثبات تمکن مالی، اثبات قصد واقعی ازدواج دائمی می‌باشد.لازم به ذکر است اگر افراد بعد از دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج قصد گرفتن طلاق از همسر سوئدی خود حتی بعد از ده سال گذشت ازدواج را نمایند، اقامت آن‌ها لغو خواهد شد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند

اگر کودکی در خاک سوئد متولد شود صرف نظر از این که والدین کودک تابعیت سوئدی داشته باشند یا خیر آن نوزاد تابعیت سوئد را دریافت خواهد کرد. یعنی اگر هیچ کدام از والدین سوئدی نباشند و یا تنها یکی از والدین یا پدر یا مادر سوئدی باشد باز هم به کودک متولد شده تابعیت این کشور تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است اگر والدین سوئدی یک کودک غیر سوئدی را پیش از سن 12 سالگی به فرزندخواندگی بگیرند این کودک نیز تابعیت سوئد را دریافت خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

محبوبیت کشور سوئد برای مهاجرین چیست ؟

سوئد از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌گردد. شهروندان سوئد از حقوق اجتماعی و رفاهی مناسبی دارا هستند. تعداد زیادی از خدمات اجتماعی برای شهروندان این کشور رایگان و یا با کمک هزینه‌های دولتی می‌باشد.برای همین مهاجرت به این کشور از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

روش‌های محبوب مهاجرت به سوئد چیست ؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج .

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام با توجه به شرایط و امکانات راه ای مختلفی وجود داره. پس با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره