آزمون های حقوقیوکالت

مهاجرت به اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشور‌های اروپایی روش‌های متنوعی را پیش روی متقاضیان خارجی مهاجرت به این کشور قرار داده است. اگر متقاضی مهاجرت به اتریش هستید بهتر است در ابتدای کار هدف خود را برای مهاجرت به این کشور مشخص کنید. با در نظر گرفتن هدف خود باید توجه داشته باشید که برای مهاجرت به هر کشور باید با آن کشور و شرایط و قوانین مهاجرتی آن آشنا شوید. در ادامه مقاله به بررسی روش‌های مهاجرتی به اتریش و اخذ ویزای این کشور خواهیم پرداخت. برای تسریع روند می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت به اتریش و روش‌های آن

مهاجرت ایرانیان در سال‌های اخیر به کشوراتریش کمتر از قبل شده است. با تغییر نخست‌وزیر این کشور به دلیل سخت‌گیری‌ها و تغییر سیاست‌های این کشور زندگی مهاجرین ایرانی در اتریش همانند سابق آسان نیست. اما به طور کلی راه‌های مهاجرتی به اتریش شامل مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه اتریشی، سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، پناهندگی و مهاجرت کاری به‌اتریش می‌باشد.

متقاضیان مهاجرت به‌اتریش می‌توانند از طریق ازدواج با یک اتریشی حتی تابعیت این کشور را دریافت نمایند. با داشتن شرایط و مدارک لازم تحصیل در کشور اتریش نیز کم‌هزینه گزینه مناسبی برای مهاجرت است. اتریش برای سرمایه‌گذاری راه‌کارهای متنوعی ایجاد کرده است. مهاجرت کردن به اتریش بدون دریافت پیشنهاد کاری و در صورت نداشتن کارفرمای معتبر، با اخذ ویزای جستجوی کاری امکان‌پذیر می‌باشد. این ویزا به مهاجرین اجازه می‌دهد تا به مدت 6 ماه در کشوراتریش بمانند و به دنبال شغل مناسب خود بگردند. برای آشنایی بیشتر با انواع مهاجرت کلیک کنید.

روند کلی مهاجرت به اتریش

متقاضی مهاجرت به اتریش ابتدا باید شناخت کاملی از شرایط و قوانین مهاجرتی اتریش به دست بیاورد. این کار با انجام مشورت با وکیل مهاجرتی بسیار آسان خواهد شد. پس از آشنایی کامل متقاضی باید روش مهاجرتی خود برای مهاجرت به اتریش را انتخاب نماید. مرحله بعدی در روند مهاجرت به این کشور تکمیل مدارک لازم می‌باشد. با ارائه درخواست دریافت اجازه اقامت به سفارت‌اتریش و ارائه مدارک لازم به این سفارت روند مهاجرت یک پله به جلو حرکت می‌کند. در پایان سفارت بعد از بررسی و انجام مصاحبه با متقاضی مهاجرت ویزای مهاجر را صادر می‌نماید.

مجوز‌های مهاجرت به اتریش برای شهروندان اروپایی

شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا برای ورود به خاک اتریش روند آسان‌تری را طی خواهند کرد، چرا که این مهاجران برای ورود به اتریش نیاز به ویزا ندارند. بنابراین برای زندگی، جستجوی کار یا اشتغال نیاز به مجوز اقامت ندارند. به طور کلی تمامی شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا بدون دردسر می‌توانند در اتریش ساکن شوند. اما اگر قصد داشته باشند بیش از سه ماه در اتریش اقامت کنند باید مراحل قانونی را طی نمایند. این افراد باید طی 4 ماه بعد از ورود به اتریش برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند. که برای کسب اقامت دائم متقاضیان باید توان مالی خود را اثبات کنند.

مهاجرت به اتریش برای غیراروپایی‌ها

اگر شهروند اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی نباشید برای ورود به اتریش به ویزا احتیاج دارید. همچنین متقاضیان باید مدارک لازم نظیر مدارک هویتی، پاسپورت و مدارکی که برای اثبات مالی هستند را به مراجع مربوطه ارائه دهند. دریافت ویزای اتریش برای اتباع کشور‌های ثالث که با کشور‌های عضو شنگن به توافق آزادسازی ویزا رسیده‌اند اما از ورود به اتریش منع شده‌اند الزامی می‌باشد. برای آشنایی با نحوه انجام مهاجرت کاری کلیک کنید.

انواع ویزای اقامت کوتاه در اتریش

در صورتی که قصد سفر به اتریش را برای مدت زمان کوتاهی دارید باید ویزای اقامت کوتاه شنگن دریافت نمایید. این ویزا به ویزای نوع c نیز معروف است. حداکثر مدت ویزاهای اقامت کوتاه 90 روز می‌باشد. ویزاهای اقامت کوتاه اتریش شامل سه دسته‌ی ویزای سفر جهت گردشگری در اتریش و اروپا، ویزای سفر جهت بازدید اقوام و دوستان در اتریش و ویزای سفرهای کاری کوتاه مدت و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

دریافت ویزای اتریش برای ایرانیان

ایرانیان برای دریافت ویزای برای ورود به کشور اتریش باید مدارک و اسناد مورد نیاز را فراهم نمایند. برای کسب هر نوع ویزا مدارک و اسناد خاص همان باید ارائه گردد. البته به طور کلی می‌توان به یک سری مدارک عمومی اشاره کرد که برای دریافت تمامی ویزا‌های اتریش لازم می‌باشند. این مدارک شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تکمیل فرم درخواست
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • بیمه مسافرتی با پوشش 30000 یورو
  • برنامه سفر کامل و رزرو پرواز
  • اثبات محل اقامت و رزرو هتل
  • ارائه نامه عدم اعتراض کارفرما و صورت‌های بانکی 3 ماه قبل از مهاجرت

برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

روش‌های مهاجرت به‌اتریش چیست ؟

به طور کلی راه‌های مهاجرتی به اتریش شامل مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه اتریشی، سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، پناهندگی و مهاجرت کاری به اتریش می‌باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای‌اتریش برای ایرانیان چه مواردی هستند ؟

برای کسب هر نوع ویزا مدارک و اسناد خاص همان باید ارائه گردد. اما برخی از مدارک به صورت کلی برای تمامی ویزا‌ها لازم است که شامل فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت معتبر، بیمه مسافرتی و… می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره