دسته‌بندی نشده

راه های مهاجرت | کم هزینه ترین راه برای مهاجرت چیست؟

راه های مهاجرت در موقعیت های مختلف چیست؟ مهاجرت انسان‌ها دارای قدمتی به اندازه تاریخ زندگی آن‌ها است. البته معنای مهاجرت در گذر زمان تغییر کرده است. امروزه مقصود از مهاجرت نقل مکان از یک کشور به کشوری دیگر با اهداف شغلی، تحصیلی و زندگی است. دلایل زیادی برای مهاجرت وجود دارد. از جمله مهم‌ترین آن دلایل، مشکلات اقتصادی و امنیتی است. مهاجرت راه‌ها و روش‌های مختلفی دارد. در ادامه این مطلب به معرفی راه‌های معمول یک مهاجرت می‌پردازیم. برای تسهیل این مسیر از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

راه های مهاجرت

روش‌های متعددی برای مهاجرت وجود دارد. بهترین راه های مهاجرت آن است که با توجه به انگیزه و قصد شما از مهاجرت همچنین سرمایه اولیه شما مشخص می‌گردد. به‌طور کلی می‌توانیم روش‌های معمول برای مهاجرت را به 7 روش تقسیم کنیم.

البته روش‌های غیرقانونی نظیر پناهندگی نیز وجود دارد. این روش هم مخاطرات بالایی دارد و هم نتیجه اطمینان بخشی از آن موجود نیست. بنابراین به هیچ عنوان برای مهاجرت روش پناهندگی را توصیه نمی‌کنیم. اما 7 روش قانون و معمول برای مهاجرت شامل، مهاجرت از طریق کار (مهاجرت شغلی)، تحصیل، سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی استارتاپ، تولد فرزند، خانواده و ازدواج می‌شود. برای آشنایی با سایر انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت شغلی

بخش قابل توجهی از مهاجرت‌های جهانی مربوط به مهاجرت شغلی می‌شود. وجود شرایط مناسب شغلی و رفاه زندگی در برخی از کشور‌های جهانی، افراد را ترغیب می‌کند. تا برای آینده شغلی و رفاه زندگی خود به این کشور‌ها مهاجرت نمایند. از طرفی برخی از کشور‌ها با توجه به کمبود نیروی کار، تعداد زیادی از افراد متقاضی مهاجرت شغلی را می‌پذیرند. کشورهایی نظیر کانادا، آلمان، امارات و استرالیا از جمله این کشور‌ها می‌باشند.

لازم به ذکر است برای مهاجرت شغلی و تخصصی شرایط ویژه‌ای لازم است. اگر قصد مهاجرت شغلی به کشوری را دارید؛ باید شرایط مربوط به این نوع مهاجرت در کشور مقصد را مطالعه کنید. بر اساس آمار‌های جهانی حدود 170 میلیون نفر از افراد تحت عنوان مهاجرت شغلی در کشور‌هایی غیر از کشور خود زندگی می‌کنند.

تحصیل از راه های مهاجرت

یکی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت به خصوص در میان جوانان، مهاجرت تحصیلی است. افراد زیادی سالانه با عنوان مهاجرت تحصیلی به کشورهایی که از دانشگاه‌های معتبر و سطح تحصیلی بالایی برخوردارند مهاجرت می‌کنند. از مزایای تحصیل در این کشور‌ها می‌توانیم. به شرایط زندگی خوب و شانس بالا برای اشتغال در شغل مناسب پس از تحصیل اشاره کنیم. خوب است بدانید مهاجرین تحصیلی علاوه بر تحصیل می‌توانند ساعاتی در روز را مشغول به کار شوند. به این ترتیب هم هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تأمین می‌کنند. و هم در صورت اشتغال به شغلی خوب سابقه کار کسب می‌نمایند.

مهاجرت با سرمایه‌گذاری

مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری را می‌توانیم سومین روش پرطرفدار برای مهاجرت پس از مهاجرت شغلی و تحصیلی معرفی کنیم. سرمایه‌گذاری در یک کشور دیگر و دریافت اقامت آن کشور با توجه به قوانین هر کشور متفاوت است. و البته روش‌های مختلفی نیز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای مهاجرت شامل تمکن مالی، خرید ملک و خرید بیزینس می‌شود. قابل توجه است که برخی از کشور‌ها در راستای توسعه اقتصادی خود برنامه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار از کشور‌های دیگر هستند.

مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که یک ایده خلاقانه در ذهن دارید. و با این ایده خلاقانه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌باشید. می‌توانید به وسیله این ایده به کشور مدنظر خود مهاجرت نمایید. و در آن کشور ایده و کسب‌وکار سودمند خود را راه‌اندازی نمایید. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک کسب‌وکار از کشور مدنظرتان اقامت دریافت نمایید. تعداد زیادی از کسب‌وکارهای موفق در کشورهای خارجی توسط مهاجرین آن راه‌اندازی شده است.

تولد فرزند از راه های مهاجرت

مهاجرت از طریق تولد فرزند به این صورت است. که در برخی از کشورها اگر کودکی در خاک آن کشور به دنیا بیاید؛ می‌تواند تابعیت آن کشور را دریافت نماید. به این روش از اهدای تابعیت، سیستم خاک گفته می‌شود. اما برخی از کشور‌ها مثل ایران تنها تولد از پدر و گاها مادر ایرانی باعث اهدای تابعیت ایرانی به کودک می‌شود. و این نوع از اهدای تابعیت را سیستم خون می‌گویند. در کشورهای اروپایی هم سیستم خون و هم سیستم خاک پذیرفته‌شده است. مثلا اگر در کشورهای اروپایی فرزند خود را متولد کنید؛ کودک شما امکان مهاجرت به و زندگی در آن کشور را خواهد داشت. و در شرایطی پدر و مادر کودک نیز می‌توانند در کشور مقصد اقامت دریافت کنند.

مهاجرت از طریق خانواده

مهاجرت از طریق خانواده نیز در صورتی است که فردی از خانواده در کشور مقصد اقامت داشته باشد. به عنوان مثال برای شغل یا تحصیل مهاجرت کرده است یا به هر نحو دیگری در کشور مقصد زندگی می‌کند و اقامت دارد. بر اساس شرایط قانون کشور مقصد امکان دعوت از برخی از اعضای خانواده نیز به آن کشور برای مهاجر وجود دارد.

ازدواج از راه های مهاجرت

ازدواج یکی از روش‌های دریافت اقامت و حتی تابعیت یک کشور دیگر است. به این صورت که باید با یکی از شهروندان و تابعین کشور مقصد ازدواج نمایید. در این صورت امکان دریافت اقامت و بعد از مدتی دریافت تابعیت کشور مورد نظر را دارید. اما برای اینکه در این مورد تقلبی وجود نداشته باشد طبق قوانین کشورهای مختلف راستی آزمایی‌های متعددی را برای درستی ازدواج و قلابی نبودن آن انجام می‌دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

راه های مهاجرت چیست ؟

7 روش قانونی و معمول برای مهاجرت شامل، مهاجرت از طریق کار (مهاجرت شغلی)، تحصیل، سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی استارتاپ، تولد فرزند، خانواده و ازدواج می‌شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی به چه صورت است ؟

روش‌ غیرقانونی نظیر پناهندگی برای مهاجرت، هم مخاطرات بالایی دارد و هم نتیجه اطمینان بخشی از آن موجود نیست. بنابراین به هیچ عنوان برای مهاجرت روش پناهندگی را توصیه نمی‌کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره