خانوادهطلاق

طلاق به خاطر خیانت

طلاق به خاطر خیانت چه آسیب هایی در پی دارد؟ وقتی زن و شوهر با یکدیگر پیمان ازدواج می‌بندند در برابر یکدیگر متعهد هستند و می‌بایست برخی قوانین را رعایت کنند.‌ یکی از این قوانین خیانت نکردن به همسر و عدم ایجاد رابطه نامشروع می‌باشد. امروزه بسیار دیده می‌شود که زوجین به دلیل برقراری رابطه نامشروع توسط طرف مقابل به دادگاه مراجعه نموده و درخواست طلاق دارند. اما طلاق به خاطر خیانت زن و ‌مرد چگونه است و چه قوانینی دارد؟ در ادامه توضیحات مفصلی را در این باره بیان نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

طلاق به خاطر خیانت

موارد زیادی وجود دارند که از نظر قانون مدنی رابطه نامشروع بوده و فرد می‌تواند به این دلیل از همسرش جدا شود. مواردی که به فرد حق طلاق می‌دهند در ادامه توضیح داده شده است. اما قبل از قطعی کردن تصمیم به طلاق به خاطر خیانت حتما درباره حق وحقوق خود و همسرتان با کارشناسان حقوقی مشورت نمایید. برای آشنایی بیشتر با سایر راهکارهای حقوقی مواجهه با خیانت همسر کلیک کنید.

خیانت مرد

چنانچه مرد با وجود همسر اقدام به عقد دائم با یک زن دیگر کند و یا او را صیغه کند بدون اینکه از همسرش اجازه بگیرد و یا اذن دادگاه را دریافت نماید، کار او تخلف محسوب شده و زن می‌تواند با ارائه دادخواستی خواهان طلاق خود شود.

البته این در صورتی است که زن بتواند خیانت مرد را با ارائه مدارک منطقی به دادگاه اثبات کند و در غیر این صورت با درخواست طلاق او موافقت نخواهد شد.

خیانت زن

چنانچه زن با فرد دیگری به جز شوهر اقدام‌ به برقراری رابطه نامشروع کند خیانت کرده است و مرد می‌تواند اقدام به طلاق به خاطر خیانت نماید‌.

توجه نمایید که در قانون ما طلاق حق یکجانبه مرد بوده و اصولا مرد با مراجعه به دادگاه می‌تواند طلاق بگیرد. اما اگر این طلاق به دلیل سوء رفتار زن نباشد مرد باید تمام حق و حقوق قانونی او را ادا کند.

اثبات خیانت و گرفتن حق طلاق به خاطر خیانت همسر

برای اثبات خیانت می‌بایست مدارکی در دست داشت تا بتوان با ارائه آن‌ها به دادگاه طلاق گرفت. برای مثال اگر مرد زنی را به عقد دائم خود در آورد می‌توان با رجوع به دفتری که ازدواج او در آن ثبت شده است خیانت را اثبات کرد.

اگر عقد موقت باشد نیز با رجوع با دفاتری که عقد نکاح در آنجا صورت گرفته است خیانت اثبات می‌شود. برای اثبات خیانت زن و مرد همچنین می‌توان با استفاده از مدارکی مثل عکس، پرینت تلفن و یا چت و ارائه آن‌ها به دادگاه خیانت را اثبات نموده و طلاق گرفت. برای آشنایی بیشتر با راه های اثبات خیانت همسر کلیک کنید.

تکلیف مهریه در طلاق به علت خیانت چگونه است ؟

مهریه حقی است که در حین عقد نکاح به زن تعلق خواهد گرفت و خیانت باعث از بین رفتن آن نمی‌شود، در این صورت مرد موظف است مهریه را با وجود خیانت به طور کامل به همسر خود پرداخت نماید.

برای دریافت مشاوره طلاق به سایت وکیل دات کام مراجعه نموده و با دریافت مشاوره از نتیجه پرونده حقوقی خود مطلع شوید. مرکز وکیل دات کام خدمات حقوقی زیادی را از جمله ارائه مشاوره تلفنی حقوقی و حل انواع پرونده به مشتریان ارائه می‌نماید و کمک می‌کند تا پرونده شما نتیجه دلخواه را داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق به خاطر خیانت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق به خاطر خیانت پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره