خانوادهسایر موضوعات خانواده

راه های اثبات خیانت همسر | چگونگی اثبات خیانت مرد و زن – مجازات

راه های اثبات خیانت همسر از نظر دادگاه کدامند ؟ وقتی زن و شوهر با یکدیگر عقد ‌‌می‌کنند در برابر یکدیگر مسئولیت‌هایی دارند که ‌‌می‌بایست به آن‌ها توجه نمایند. یکی از این مسئولیت‌ها خیانت نکردن به همسر است که بسیار مهم ‌‌می‌باشد و در صورت وقوع ممکن است ازدواج زوجین را به طلاق بکشاند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص خیانت و راه های اثبات آن خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

خیانت چیست ؟

خیانت یک عامل آسیب زا در زندگی مشترک ‌‌می‌باشد که در صورت انجام آن اکثر ازدواج‌ها به طلاق ختم ‌‌می‌شود. در خیانت شخص با فرد دیگری به جز همسر خود ارتباط برقرار ‌‌می‌نماید در صورتی که از نظر قانونی و شرعی اجازه این‌ کار را ندارد. در حین مواجه شدن با خیانت ‌‌می‌بایست آرامش خود را حفظ نمود و با یک مشاور حقوقی مجرب و کاردان مشورت کرد تا بتوان برای اثبات خیانت و جدایی از همسر اقدام کرد.

راه های اثبات خیانت به همسر

وقتی از شخصی در دادگاه به جرم خیانت شکایت ‌‌می‌شود فرد شاکی می‌بایست بتواند مدارک کافی را به دادگاه ارائه نماید و جرم خیانت را اثبات کند. راه‌های اثبات خیانت در دادگاه به شرح زیر ‌‌می‌باشند.

برای آشنایی با راه های حقوقی مواجهه با خیانت همسر کلیک کنید.

اقرار فرد خیانت کار

یکی از ساده‌‌ترین و آسان‌‌ترین راه‌های اثبات خیانت اقرار گرفتن از فرد خیانت کار ‌‌می‌باشد. چنانچه فرد خیانت کار در دادگاه و در حضور قاضی به خیانت خود اقرار نماید خیانت اثبات شده و قاضی حکم مربوطه را صادر خواهد کرد.

اثبات خیانت از طریق پیامک، مکالمه تلفنی و اسکرین شات

اثبات خیانت با اسکرین‌شات، پیامک و… امکانپذیر نخواهد بود زیرا چنین مواردی یک نشانه برای خیانت محسوب ‌‌می‌شوند اما برای صدور حکم‌ از طرف قاضی کافی نخواهند بود. دادگاه ‌‌می‌تواند با دریافت پرینت مکالمات فرد خیانتکار او را محکوم نماید و اینگونه خیانتش را اثبات کند.

راه های اثبات خیانت مرد به همسر

خیانت مرد فقط به ایجاد ارتباط نامشروع خلاصه نمی‌شود و چنانچه مرد بدون اذن همسر خود اقدام به ازدواج موقت یا دائم نماید مرتکب خیانت شده است و زن ‌‌می‌تواند در این موارد درخواست طلاق دهد.

اثبات خیانت از طریق عقد موقت

چنانچه مرد اقدام به عقد موقت با زن دیگر نموده باشد و ازدواج خود را ثبت کرده باشد اثبات خیانت او بسیار آسان است زیرا ازدواج او ثبت شده است. اما اگر ازدواج خود را ثبت نکرده باشد زن ‌‌می‌تواند با ادله دیگری مانند شهادت شهود این امر را اثبات کند.

اثبات خیانت از طریق عقد دائم

اثبات خیانت از طریق عقد دائم توسط مرد بسیار ساده است زیرا عقد دائم در سیستم ثبت شده و در شناسنامه مرد نیز نام همسر دوم ذکر خواهد شد و زن ‌‌می‌تواند به راحتی ازدواج دوم و خیانت او را به دادگاه ثابت کند.

برای آشنایی با شرایط مهریه زن خیانتکار کلیک کنید.

مجازات شخص خیانت کار | راه های اثبات خیانت همسر

فرد خیانت کار نیز طبق قانون مستحق مجازات ‌‌می‌باشد و در صورت شکایت همسرش دادگاه او را مجازات خواهد کرد.

طبق اینکه عمل صورت گرفته از شخص خیانت کار در چه حدی باشد و اینکه شرایط اثباتی آن تا چه اندازه فراهم باشد میزان مجازات متغیر خواهد بود. برای مثال برای رابطه نامشروع دادگاه می‌تواند تا 99 ضربه شلاق حکم دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص راه های اثبات خیانت همسر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون راه های اثبات خیانت همسر پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

خیانت چیست ؟

برقراری رابطه نامشروع با جنس مخالف بدون اجازه قانونی.

آیا ‌‌می‌توان از طریق اقرار شخص خیانت کار خیانت را اثبات نمود ؟

بله اقرار فرد خیانت کار یکی از راه‌های اثبات خیانت ‌‌می‌باشد.

اثبات خیانت از طریق اسکرین شات امکانپذیز است ؟

خیر این مورد فقط یک نشانه برای اثبات خیانت تلقی ‌‌می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره