حضانتخانواده

دادخواست سلب حضانت از مادر | نحوه تنظیم – ارائه نمونه دادخواست

معمولا زوجین پس از ازدواج اقدام به فرزند آوری می‌کنند اما در برخی موارد ازدواج آن‌ها به طلاق ختم می‌شود که در این صورت یکی از آن‌ها موظف است که ‌سرپرستی کودک خود را عهده گیرد و تمام تلاشش را برای تربیت درست فرزند به کار گیرد. در برخی موارد نیز ممکن است حضانت از پدر یا مادر سلب شود. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص نحوه تنظیم دادخواست سلب حضانت از مادر خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سلب حضانت از مادر

طبق قانون دختر و پسر از زمانی که متولد می‌شوند تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادر خواهند بود. مادر می‌بایست برخی صلاحیت‌های اخلاقی را داشته باشد تا قانون حضانت فرزندان را در اختیارش قرار دهد. در صورتی که مادر صلاحیت اخلاقی برای نگهداری و حضانت فرزند را نداشته باشد قانون حضانت را از او سلب نموده و به پدر فرزند واگذار خواهد کرد.

برای اطلاع دقیق از موارد و شرایط سلب حضانت از مادر کلیک نمایید.

نحوه تنظیم دادخواست سلب حضانت از مادر

برای سلب حضانت از مادر می‌بایست دادخواستی را تنظیم‌ نمود و طی ارائه آن‌ به دادگاه خواهان سلب حضانت فرزند از ما‌در شد. برای ارائه این دادخواست می‌بایست نحوه تنظیم آن ‌را به خوبی دانست تا بتوان یک دادخواست اصولی تهیه و به دادگاه ارائه نمود. در ادامه یک نمونه اصولی دادخواست سلب حضانت از مادر را برایتان شرح داده‌‌ایم.

برای آشنایی با شرایط حضانت دختر بعد از نه سالگی کلیک کنید.

با سلام و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه خانواده

اینجانب آقای…. به شماره شناسنامه….. و شماره ثبت طلاق… می‌باشم، بنده در تاریخ…. با خانم….. اقدام به عقد نکاح نموده‌ام که این عقد را منحل نموده‌‌ایم و در دادگاه با رای قاضی از یکدیگر جدا شدیم. نتیجه این عقد فرزندم به نام…. می‌باشد که در حال حاضر تحت حضانت مادرش می‌باشد. از آن جایی که مادر از صلاحیت‌های اخلاقی کامل برای حضانت فرزندم برخوردار نیست از ریاست محترم دادگاه خانواده درخواست دارم که حکم سلب حضانت از مادر را صادر بفرمایید و حضانت او را سلب نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دادخواست سلب حضانت از مادر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دادخواست سلب حضانت از مادر پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

دختر و پسر از چه سنی تا چه سنی تحت حضانت مادر خواهند بود ؟

دختر و پسر از زمان تولد تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادر می‌باشند.

اگر مادر دارای صلاحیت اخلاقی نباشد می‌توان حضانت را از او سلب کرد ؟

بله در متن مقاله به این موضوع اشاره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره