ازدواجخانواده

پیش قسط مهریه | نحوه تعیین پیش قسط و میزان آن – عواقب عدم توانایی پرداخت

مهریه از مهم‌ترین حقوقی مالی نکاح است که به زنان تعلق داشته و در اکثر موارد مرد موظف به پرداخت آن خواهد بود. مهریه در دو صورت یکجا یا قسط بندی شده به زن پرداخت می‌شود که هر کدام با توجه به شرایطی که مرد دارد تعیین می‌شوند و قوانین مربوط به خود را دارند. در ادامه قصد داریم در مورد پیش قسط مهریه توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

پیش قسط مهریه چیست ؟

وقتی مرد نمی‌تواند مهریه زن را به صورت یکجا به او پرداخت کند دادگاه مهریه را قسط بندی نموده و مرد موظف می‌شود که قسط‌ها را در مدت زمان تعیین شده توسط دادگاه به زن پرداخت کند. در صورت قسط بندی شدن مهر‌یه در مرحله اول مرد می‌بایست پیش قسط مهر‌‌یه را به زن بپردازد،‌ که میزان آن با توجه به مهریه و شرایط مالی مرد توسط دادگاه معین می‌شود.

برای آشنایی با نحوه دریافت راحت اقساط مهریه کلیک کنید.

در صورتی که ‌مرد توانایی پرداخت پیش قسط مهریه را نداشته باشد تکلیف چیست ؟

در برخی موارد نیز دیده شده است که مرد حتی توانایی پرداخت پیش قسط مهر‌یه را نیز نداشته است و‌‌‌ این موضوع را به دادگاه اعلام می‌نماید. در صورت اعلام‌‌‌ این موضوع به دادگاه از جانب مرد پیش قسط مهر‌یه به اندازه توانایی مالی مرد و همچنین توافق او با زن معین می‌شود.

برای آشنایی با راه های مطالبه مهریه از طریق ثبت کلیک کنید.

عدم پرداخت پیش قسط مهریه

در صورتی که مرد توانایی پرداخت پیش قسط مهر‌یه را داشته باشد اما از پرداخت آن ‌خودداری کند و هیچ دلیل قانونی و منطقی برای‌‌‌ این عمل خود نداشته باشد دادگاه احکام دیگری را بر او تحمیل خواهد نمود. در‌‌‌ این‌ مورد مرد می‌بایست پیش قسط را پرداخت کند و در غیر‌‌‌ این صورت به زندان می‌رود. در‌‌‌ این موارد مرد نمی‌تواند با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شود و دادگاه تا زمانی که پیش قسط را پرداخت نکند اجازه آزادی او را نخواهد داد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در‌‌‌ این زمینه به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه‌‌‌ این سایت بهره مند گردید. مرکز وکیل دات کام از معتبرترین مراکزی است که شما را در به نتیجه رساندن پرونده حقوقیتان راهنمایی می‌نماید. از خدمات ویژه‌‌‌ این سایت می‌توان به حل انواع پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی تهران اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پیش قسط مهر‌یه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پیش قسط مهر‌یه پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

پیش قسط مهر‌یه چیست ؟

قبل از پرداخت قسط‌های مهریه مرد می‌بایست بخشی از مهریه را به صورت یکجا به زن پرداخت کند که به آن پیش قسط مهر‌یه گفته می‌شود.

در صورت عدم پرداخت پیش قسط مهریه تکلیف چیست ؟

دادگاه مرد را مکلف به پرداخت آن می‌نماید و در صورت عدم پرداخت مرد می‌بایست به زندان برود.

اگر مرد توانایی پرداخت پیش قسط مهریه تعیین شده را نداشته باشد تکلیف چیست ؟

دادگاه با سنجش توانایی مالی او مبلغ پیش قسط را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره