سایر موضوعات کیفریکیفری

کشف حجاب در خودرو | پیامک پلیس برای جریمه بی‌حجابی در ماشین

کشف حجاب در خودرو چقدر جریمه دارد؟ هرگاه فردی در انظار عمومی ظاهر می‌شود می‌بایست برخی قوانین را رعایت‌ کند و اجازه ندارد عفت عمومی جامعه را زیر سوال ببرد. مسئله حجاب نیز یکی از مواردی است که افراد می‌بایست در هنگام ظاهر‌ شدن در اماکن عمومی آن را رعایت کنند اما بر خلاف قوانین برخی از افراد اقدام به کشف حجاب می‌نمایند. همانطور که همه ما می‌دانیم کشف حجاب به هرگونه‌‌ای که باشد جرم است و شامل مجازات می‌شود. در ادامه قصد داریم در مورد کشف حجاب در خودرو توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

کشف حجاب در خودرو

همانطور که در بالا گفته شد‌ کشف ‌‌حجا‌ب در جامعه جرم تلقی می‌شود و فرد مجرم نیز طبق قوانین مجازات خواهد شد. دین اسلام رعایت ‌‌حجا‌ب را بسیار توصیه نموده است و تمام زنان موظف هستند که میزان پوشش تعیین ‌شده توسط دین اسلام را در خصوص خود رعایت نمایند. کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو یکی از عوامل آسیب زا در جامعه به شمار می‌رود و عفت عمومی را خدشه‌ دار می‌کند. هرگاه فردی در خودروی خود کشف ‌‌حجا‌ب نماید مجرم محسوب شده و مجازات خواهد شد.

برای اطلاع از وظایف پلیس امنیت اخلاقی کلیک کنید.

پیامک کشف حجاب در خودرو

هرگاه فردی در خودروی خود اقدام به کشف ‌‌حجا‌ب نماید و توسط‌ دوربین‌های راهنمایی و رانندگی رویت شود برای او یک پیام تذکر‌ با متن زیر فرستاده می‌شود:

با سلام

مالک محترم‌ خودرو سرنشین یا راننده خودروی شما اقدام‌ به کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو نموده است، لذا این پیامک به عنوان تذکر برای شما ارسال گردیده است.

پس از ارسال این پیام اگر راننده یا سر نشینان همان‌ خودرو مجددا اقدام به کشف ‌‌حجا‌ب نمایند پیامک زیر برای مالک‌ ارسال می‌گردد:

مالک محترم‌ خودرو راننده یا سر نشینان‌ خودروی شما اقدام به کشف ‌‌حجا‌ب نموده‌اند، جهت جلوگیری از تکرار این عمل به شما ابلاغ می‌شود که ظرف مدت زمان ده روز به پلیس امنیت اخلاقی یا کلانتری محل سکونت خود رجوع کنید.

حال فرد می‌بایست به کلانتری مراجعه کند و تعهد بدهد که دیگر در خودروی او کشف ‌‌حجا‌ب نمی‌شود. اگر پیامک‌ کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو دارای کد‌های ۳۳،۳۵،۱۸،۱۷،۱۶،۱۵،۱۴ باشد فرد می‌بایست به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونتش رجوع نماید.

برای آشنایی با نحوه رفع شکایت و اعتراض به جرم کشف حجاب کلیک کنید.

مجازات‌ کشف حجاب در خودرو چیست‌‌ ؟

برای کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو نیز که جرم محسوب شده است مجازاتی وضع شده که برای مجرمین اعمال خواهد شد. یکی از مجازاتی که شامل کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو می‌شود پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ده نمره منفی است که برای سرنشینان و راننده خودرو در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این چون‌ کشف ‌‌حجا‌ب در واقع همان بی‌حجا‌بی به شمار می‌رود مجازات بی‌‌‌حجا‌بی نیز شامل آن می‌شود و ممکن است قاضی فرد را به حبس از ده روز تا دو ماه و پرداخت‌ جریمه نقدی از ۵۰ تا پانصد هزار ریال محکوم کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کشف حجا‌ب در خودرو، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون کشف حجا‌ب در خودرو پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو جرم محسوب می‌شود‌‌ ؟

بله کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو جرم محسوب می‌شود و مجازات در پی خواهد داشت.

اگر کشف ‌‌حجا‌ب در خودرو اتفاق بیفتد چند بار برای مالک پیامک ارسال می‌شود‌‌ ؟

در این صورت برای مالک دو بار پیامک اخطار و تذکر ارسال خواهد شد.

مجازات کشف ‌‌حجا‌ب شامل چند نمره منفی است‌‌ ؟

مجازات کشف ‌‌حجا‌ب شامل ده نمره منفی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره