خانوادهمهریه

مهریه زن خیانتکار

قوانین در مورد مهریه زن خیانتکار چگونه است ؟ در طول سال هزاران مورد ازدواج در دفاتر به صورت رسمی ثبت می‌شود. اما برخی از این ازدواج‌ها به دلایل مختلف به طلاق ختم می‌شوند. یکی از دلایلی که ممکن است باعث طلاق شود خیانت زن می‌باشد. در برخی موارد دیده شده که زوجین به علت خیانت زن از یکدیگر جدا شده‌اند. اما سوالی که ذهن را درگیر می‌کند این است که آیا به زن خیانتکار مهریه تعلق می‌گیرد؟ در ادامه به این پرسش پاسخ داده‌ایم، با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا به زنان خیانتکار مهریه تعلق می‌گیرد ؟

مطابق ماده ۱۰۸۹ قانون مدنی به زنان خیانتکار که رابطه نامشروع داشته‌اند مهریه تعلق می‌گیرد و خیانت نمی‌تواند مهریه زن را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید : مشاوره طلاق 

دلیل تعلق مهریه به زن خیانتکار | مهریه زن خیانتکار

برخی از افراد تصور می‌کنند به زنان خیانت‌کار نباید مهریه تعلق بگیرد و آن‌ها مستحق دریافت مهریه نخواهند بود که در این باره باید بگوییم زنان خیانتکار نیز مستحق دریافت مهریه خود می‌باشند و مهریه زن خیانتکار حق مسلم آن‌هاست.

دلیل اینکه به این زنان مهریه تعلق می‌گیرد این است که زن و مرد در حین عقد مبلغ مهریه را تعیین می‌کنند و پس از عقد نکاح مهریه به زن تعلق گرفته است و باید به او پرداخت شود، پس خیانت نمی‌تواند حقی که در حین عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد را از بین ببرد.

آیا می‌توان به زن خیانتکار مهریه پرداخت نکرد ؟

همانطور که در بالا گفته شد مهریه حق مسلم زنان است و در صورت خیانت نیز به آن‌ها مهریه زن خیانتکار تعلق خواهد گرفت. اما در برخی موارد می‌توان مهریه زن را پرداخت نکرد.

همانطور که می‌دانید خیانت و رابطه نامشروع برای زن و مرد جرم به حساب می‌آید و شوهر می‌تواند با شکایت از او خواهان رسیدگی به پرونده رابطه نامشروع شود. اما زن و شوهر می‌توانند با یکدیگر توافق کنند‌ که در صورت شکایت نکردن مرد به علت رابطه نامشروع زن نیز مهریه خود را ببخشد و به صورت توافقی جدا شود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مهریه و قوانین آن به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید. مرکز وکیل دات‌کام مشاورین کاردان و مجربی را در اختیارتان قرار داده و به شما در حل پرونده حقوقی خود کمک می‌کند. از جمله خدمات این مرکز می‌توان به ارائه مشاوره آنلاین به مشتریان، حل پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهریه زن خیانتکار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مهریه پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره