آزمون های حقوقیوکالت

ویزای کار به کشورهای مختلف

گرفتن ویزای کار به کشورهای مختلف نیاز به آگاهی از شرایط و طی روند خاصی دارد. هر کسی دلایل مختلفی برای مهاجرت به خارج از کشور دارد. ممکن است افراد به قصد زندگی بهتر یا تحصیل و یا کار به کشور دیگری مهاجرت نمایند. هر ساله عده زیادی از ایران به قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری و.. مهاجرت می‌نمایند. افراد برای مهاجرت از یک کشور به کشور دیگر باید ویزای کشور مقصد را دریافت نمایند. صدور ویزا نیز متناسب با قصد مهاجر می‌باشد. یعنی کسانی که به قصد کار به کشوری مهاجرت می‌کنند باید ویزای‌کاری آن کشور را دریافت نمایند. در ادامه به توضیح مفهوم ویزای کار و شرایط اخذ آن می‌پردازیم. برای تسهیل روند انجام کار از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

ویزای کار چیست ؟

ویزای‌کار درواقع یک اجازه‌نامه است. این اجازه‌نامه برای نیرو‌های متخصص و دارای مهارت جهت مهاجرت به کشور مقصد صادر می‌شود. برای دریافت ویزای‌کاری فرد باید دارای سن مناسب باشد. بازه سنی برای صدور ویزای کاری بین 18 تا 40 سالگی است. بنابراین برای افراد بالای 40 سال امکان صدور ویزای‌کار وجود ندارد، اما طی استثنائاتی ممکن است برای افراد زیر سن قانونی ویزای‌کار صادر گردد. مهاجرت کاری و دریافت ویزای کاری شرایط خاصی نیز دارد. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

شرایط کلی دریافت ویزای کار

همان‌طور که اشاره کردیم دریافت ویزای‌کار شرایط خاص خود را دارد. هرچند جهت مهاجرت به هر کشوری باید قوانین خاص همان کشور را رعایت نمود، اما برخی شرایط به صورت کلی در تمامی کشورها برقرار است. این شرایط به 8 قسم تقسیم می‌‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای آشنایی با روش مهاجرت کاری کلیک کنید.

شرط اول

شرط اول برای دریافت ویزای‌کار این است که شما باید از طرف یک کارفرما در کشور مقصد مثلاً یک شرکت معتبر در کشور اروپایی مدنظر پیشنهاد کاری داشته باشید. به عبارتی دیگر کشور مقصد مهاجرت باید در زمینه کاری شما کمبود نیروی متخصص داشته باشد تا کارفرما از شما برای کار دعوت بنماید.

شرایط دادن یک دعوت‌نامه از جانب کارفرما نیز مراحلی دارد. ابتدا کارفرما باید یک آگهی درخواست نیرو در کشور خود منتشر نماید که مدت اعتبار این آگهی حدود 3 ماه است. اگر پس از گذشت این مدت زمان شخص متخصص مورد نیاز خود را در کشور نیافتند می‌توانند درخواست پذیرش نیرو از خارج کشور بنمایند.

توجه داشته باشید که دعوت‌نامه کارفرما باید به صورت خصوصی برای مهاجر مدنظر ارسال گردد. به عبارتی باید از جانب شرکت یا همان کارفرمای معتبر باشد و در آن دعوت‌نامه به طور مشخص و دقیق مشخصات مهاجر ذکر شده باشد. به عنوان مثال اطلاعات هویتی، سمت شغلی که قرار است مهاجر در آن مشغول به کار شود، میزان حقوق و مدت زمان اشتغال به این شغل همگی باید در دعوت‌نامه نگارش گردد.

شرط دوم برای گرفتن ویزای کاری

شرط دوم دریافت ویزا و جستجوی کار است. در این جا فرد مهاجر که نیازمند ویزای‌کاری است یک فرصت شش ماه از جانب کشور مقصد خود خواهد داشت. تا طی این مدت مشخص فرد بتواند شغلی که مناسب اوست در کشور مقصد جست‌وجو نماید. با یافتن شغل مناسب در مدت زمان تعیین شده توسط متقاضی و مهاجر کاری ویزای‌کاری اصلی به وی تعلق خواهد گرفت.

شرط سوم

شرط سوم دریافت یک تاییدیه برای اثبات عدم سوءپیشینه است. متقاضی دریافت ویزای‌کار باید از تمامی کشور‌هایی که بعد از سن شانزده سالگی حداقل یک سال در آن سکونت داشته گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کند. البته می‌تواند طی ده سال گذشته خود گواهی عدم سوءپیشینه را دریافت و به مرجع ذی‌صلاح برای گرفتن ویزا ارائه نمایید.

شرط چهارم برای گرفتن ویزای کاری

از دیگر شرایط مهم مهاجرت‌کاری سلامت روحی و جسمی مهاجر است. متقاضی باید یک سری معاینات پزشکی انجام دهد و بعد گواهی‌نامه سلامت صادرشده را دریافت و برای دریافت ویزای‌کاری ارائه نماید.

شرط پنجم

لازم به ذکر است که دریافت ویزای کار فقط اجازه اقامت موقت در کشور مقصد را صادر می‌نماید. یعنی مهاجر در کشور مقصد اقامت دائم نخواهد داشت. همچنین بعد از پیدا کردن شغل مناسب، برای دریافت ویزای‌کاری، دعوت‌نامه مهاجر باید توسط ارگان‌های دولتی مثلاً شهرداری محل سکونت مهاجر در کشور مقصد به تایید برسد.

شرط ششم

متقاضی مهاجرت‌کاری حتماً باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشد. تسلط به زبان تنها با ارائه مدارک گواهی زبان به اثبات می‌رسد. همچنین در این روند برای اثبات تسلط مهاجر بر زبان کشور مقصد آزمون و تست نیز از متقاضی گرفته می‌شود.

شرط هفتم

از شروط بسیار تأثیرگذار در دریافت ویزای‌کاری این است که متقاضی سابقه تحصیلی یا شغلی مرتبط با کاری که در کشور مقصد یافته است داشته باشد. داشتن چنین امتیازی تأثیر به سزایی در دریافت ویزای کاری از کشور مقصد خواهد داشت و در بسیاری موارد جزء شروط اصلی محسوب می‌گردد.

شرط هشتم

بعد از پایان یافتن مدت اعتبار ویزای‌کاری مهاجر موظف به ترک کشور مقصد است. به عبارتی مهاجرکاری بعد از اتمام زمان ویزای کاری اجازه اقامت در کشور مقصد را نخواهد داشت. این قانون به صورت کلی وجود دارد. اما در برخی کشورها مهاجر می‌تواند بعد از پایان اعتبار ویزای کاری مجدد برای اقامت خود درخواست دهد. حتی در برخی کشورها و بعد از گذشتن مدتی می‌تواند اجازه اقامت دائم را نیز بگیرد.

مدارک کلی مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری

مدارک مورد نیاز نیز مانند شرایط دریافت ویزا با توجه به هر کشور متفاوت است. اما برخی مدارک به صورت کلی و در قانون تمامی کشورها باید تهیه شود.

  1. دعوت‌نامه معتبر
  2. ترجمه‌ی رسمی مدارک تحصیلی
  3. رزرو بلیت و هتل و مدارک آن
  4. مدارک زبان
  5. سوابق کاری
  6. فرم مربوط به درخواست کار
  7. عکس پرسنلی متقاضی مهاجرت
  8. اصل و کپی مدارک شناسایی مثل شناسنامه و پاسپورت
  9. گواهی تمکن مالی متقاضی
  10. رزومه کاری و مهارتی فرد متقاضی
  11. داشتن بیمه‌نامه

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ویزای کاری چیست ؟

ویزای کار درواقع یک اجازه‌نامه است. این اجازه‌نامه برای نیرو‌های متخصص و دارای مهارت جهت مهاجرت به کشور مقصد صادر می‌شود.

آیا اخذ ویزای کاری شرط سنی دارد ؟

بله بازه سنی برای صدور ویزای‌کاری بین 18 تا 40 سالگی است. بنابراین برای افراد بالای 40 سال امکان صدور ویزای کار وجود ندارد اما طی استثنائاتی ممکن است برای افراد زیر سن قانونی ویزای‌کار صادر گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره